Gå til innhold

Sim Update 6-tråden


Dag Baardsen

Anbefalte innlegg

8 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen:

Trykk på Microsoft Store appen. Trykk på "Få oppdateringer" oppe til høyre. Oppdater alt. En av oppdateringene skal være Microsoft Flysimulator. Når det er gjort restarter du PCen og startet MSFS. Da skal den laste ned en større oppdatering. Når den er installert sjekker du Content manager slik Dag sier.

Har gjort det. Kommer opp denne beskjeden (det siste bildet) Ser at sist MSFS ble oppdatert var den 06.10.21

 

image.png.b8c584957adfc09b9b353272f858211b.png

 

image.png.c391251c6b4020cf99ff60f3daf6a615.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Jan Nergaard:

Får melding i simen når jeg laster den inn at det finnes en oppdatering, og at jeg må laste den ned i MS Store. Men det er ingen oppdatering der. Noen andre som har samme problemet?

Gå til Microsoft Store - Trykk på de tre prikkene øverst i høyre hjørne - Nedlastinger og oppdateringer - Alle eid (venstre) - Microsoft Flight Simulator

Da dukket den i alle fall opp hos meg - og slik har det for øvrig alltid fungert for meg via Store.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden skrev Jan Nergaard:

Har gjort det. Kommer opp denne beskjeden (det siste bildet) Ser at sist MSFS ble oppdatert var den 06.10.21

 

Dette løste et liknende problem for meg før WU6 kunne installeres.

Den 7.9.2021 klokken 19.01 skrev Ole-Chr Larsen:

Følgende workaround fixet problemet hos meg:

  1. Innstaller xbox app fra Microsoft Store
  2. Start appen
  3. Gå tilbake til Microsoft Store og trykk "Få Oppdateringer"

Problemet løst.....

 

Endret av Ole-Chr Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min installasjon hang, og det har jeg opplevd før også. Er likson en fil eller pakke som ikke kommer ned. 
før har jeg lukka installer og begynt på nytt, men i dag deaktiverte jeg bare nettet/wifi. Da slipper man å laste ned alt fra start på nytt. Etter feilmelding om nett kommer opp, reaktiverte jeg wifi. Etter første gangen var resterende update på 2,2 gig men den hang den på en ny pakke. Ny deaktivering, og da gjensto kun 98 mb. De gikk på 5 sekund så da var jeg i mål. 
nå: ut å fly

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med min steam versjon før, men til slutt gikk jeg inn i steam, (forøvrig ingen synlig update der)

kjørte en validate files på min MSFS, da lastet den ned en liten fil. Lovende!

Startet MSFS som vanlig og da fant den update'n med en gang. Laster ned nå.

Kan ikke huske noengang å ha hatt software med slike spennende oppdateringer! 😁

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Alt gikk greit her. Måtte gå på "få oppdateringer" i Microsoft store først. Så tømte jeg community, og stoppet Navigraph. Deretter startet sim og oppdatering gikk ganske raskt synes jeg. Fløy en tur før jeg shuttet ned og lasta inn communiy og startet på nytt. Alt fungerer nå helt ok. MEN min track IR er blitt helt håpløs.. blaffrer hele tiden og er ikke lenger brukenes. Noen som opplever det samme med Track IR? (Den virket perfekt i går) Har ikke testet VR enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
7 timer siden skrev Hans Erik Bye:

Alt gikk greit her. Måtte gå på "få oppdateringer" i Microsoft store først. Så tømte jeg community, og stoppet Navigraph. Deretter startet sim og oppdatering gikk ganske raskt synes jeg. Fløy en tur før jeg shuttet ned og lasta inn communiy og startet på nytt. Alt fungerer nå helt ok. MEN min track IR er blitt helt håpløs.. blaffrer hele tiden og er ikke lenger brukenes. Noen som opplever det samme med Track IR? (Den virket perfekt i går) Har ikke testet VR enda.

Oppdateringen gikk knirkefritt, og Track Ir fungerer normalt hos meg. Fikk testet noen av flyene, som før hadde nervøse «vinglinger» under take off og landing,  men nå fungerer realistisk stabile med langt bedre flyfeeling .

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Oppdateringen gikk knirkefritt, og Track Ir fungerer normalt hos meg. Fikk testet noen av flyene, som før hadde nervøse «vinglinger» under take off og landing,  men nå fungerer realistisk stabile med langt bedre flyfeeling .

Samme her, virker som Corsair og andre "taildraggers" ble bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev MagTvei:

Samme her, virker som Corsair og andre "taildraggers" ble bedre.

Ja mye bedre 😊, nå går det faktisk an å kompensere mot sidevind uten å overstyre. Sidegliding er også blitt bedre, og den generelle flyfeelingen ( på noen av kjøpemodellene i hvertfall ) er blitt langt mer troverdig. Hvis dette også er tilfelle i Reno-pakken, går det riktig vei 😁

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Robert Hulthin:

Har du installert fra microsoft Store og fått med deg det under ...
start simmen så skal den komme hadde samme problemer i går satt den på og til morgenen i dag var den inne så var det bare å fortsette der det gikk som smurt

Lykke til

Nå ser det ut som jeg har fått den 😃

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...