Gå til innhold

Trodde ikke det skulle hende meg...


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

... men ikke pokker om jeg får oppdatert MSFS. Har reinstallert xbox appen, tømt mappa, logga inn og ut og restartet i hytt og gevær, men får ikke beskjed om om noen oppdatering verken i Store eller i oppstartssekvensen.
Har jo fått med meg at andre har opplevd lignende, men mine oppdateringer har egentlig gått smertefritt hittil. Nå syns jeg simmen er litt dum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er så sprø at de velger å delta på uttesting av beta beta, Robert 😂

Men MSFS er blitt meget bra - og blir forhåpentligvis enda bedre etter neste simupdate, som skal komme den 19. Forøvrig så burde jo den frivillige betatestingen gjøre at det blir adskillig mindre problemer denne gangen enn sist.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Simmen er fin den, og er glad for at det pumpes inn stadige forbedringer i et slikt tempo vi ser. Desverre fører det stort sett alltid til at det kommer noe negativt ut av oppdateringene også, så jeg syns det er bra at de kjører åpen beta. Det betyr imidlertid ikke at jeg vil være mer prøvekaninn enn det jeg allerede er :)

For tiden er det mye jobb, så det jeg har av overskudd blir oftest brukt på noe annet enn simmen, som igjen fører til at jeg ikke er helt oppdatert på saker og ting.
Var inne på Flightsim.com forumet forleden og så da en oppdatering 1.20.0x et eller annet med en LAAAAANG liste fixer og trodde det var kommet en oppdatering, men det var kun for betaen. Jeg leste ikke hele tråden, så det var min egen feil. Vi får se hva morgendagen bringer. Ser ut som det er en del som flikkes på.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.10.2021 klokken 11.15 skrev Ole-Chr Larsen:

Noen er så sprø at de velger å delta på uttesting av beta beta, Robert 😂

Men MSFS er blitt meget bra - og blir forhåpentligvis enda bedre etter neste simupdate, som skal komme den 19. Forøvrig så burde jo den frivillige betatestingen gjøre at det blir adskillig mindre problemer denne gangen enn sist.......

Forøvrig et spørsmål som jeg kanskje burde vite svaret på, meneeen..

er SimUpdatene til MSFS de forskjellige world-pakkene? Nordic? USA etc? Merket redusering i ytelse da jeg la inn England-pakka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått på nedlasting siden kl 18 men ståt å spinner på en piston engine ettellerAnnet nå. Kuttet nettforbindelse og lot update stoppe og startet igjen, men samme fila står bare og hugger på og av. Nesten i mål, men leit at det ikke er nok kapasitet til å faktisk gjøre en slik heleverdenpåengang update servermessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev Kjetil Garpestad:

Jeg har stått fast i loop med 80MB igjen i et par timer. Pleier å fungere å bråavslutte msfs og slette fspatch filene i /official mappa, men det gjør det ikke denne gangen. 

Vellykket instalasjon hos meg. MEN MEN Frapsen/sek har droppet ca 20 til 30 %. Men det var over steinsøysa på vestlandet og oppover, kysten og nordover.

Skal nu prøve alpene og sørauropa.🤞

Har nu prøvet å fløyet rundt Lugano, Dolomittene, men ei.  Frapsen synker der også. Hva helsikke er det Dem klarer å gjøre. Før oppdate, alt supert og nå er det bare å starte twiking igjen. For et liv. Ja Ja man har velgt det sjæl.😅  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XBox appen? På PC eller har dere simmen på XBox? Jeg har ikke noen app på min PC. Det som er litt rart er at jeg startet Steam og da lå det en update der. Så startet jeg simmen og den oppdaterte seg med en haug G bytes. Så var det innom Marketplace for å laste de siste oppdateringene der. Så nå er den oppdatert og fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... i går skjedde det meg også: Kommer ikke videre. Selv ikke i "Safe Mode". "Community folder" er tom, osv..

(Heldigvis har jeg Aerofly FS2 - og den svikter aldri).

 Fra Microsoft Flight Simulator Support Team:

Sitat

• Log out of the Microsoft Store app
• Log out of the Xbox App (if installed)
• Sign out of Microsoft Flight Simulator (see: How to sign out?)
• Reboot the computer
• Sign back in the Microsoft Store app with the Microsoft account used to purchase Microsoft Flight Simulator
• (if installed) Sign back in the Xbox App with the credentials of the Microsoft account used to purchase Microsoft Flight Simulator
• Launch Microsoft Flight Simulator as an administrator and sign back with the credentials of the Microsoft account used to purchase Microsoft Flight Simulator

The content should now be available to download from the content manager.

Ovennevnte siterte prosedyre gjelder tydeligvis for de som har "Store version".  Jeg har ikke noen Microsoft Store app, Xbox App, osv..

Er det derfor noen som kjenner til en tilsvarende prosedyre for oss som har Steam-versjonen? Takker for gode råd.

updateserror.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Ja, jeg har fulgt de rådene jeg finner når det gjelder Steam. Til slutt forsøkte jeg "et skudd i mørket". Jeg gikk til MicrosoftFlightSimulator/Official/Steam - og slettet den sist oppdaterte mappen.

Da voknet udyret og satte plutselig i gang en nedlastingsprosess. Selv om simulatoren var oppdatert og fungerte greit dagen før - så lastet den ned ca 20GB (på ny). Men etter nedlastingen fungerer nå MSFS ok igjen. 

Jeg vet ikke om det nylig har vært en liten oppdatering/patch jeg ikke har oppdaget - og som kanskje har vært korrupt?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...