Gå til innhold

PDMG 737 previews


Anbefalte innlegg

19 minutter siden skrev Dag Baardsen:

Men stemmer det at ett enkelt fly muligens vil koste 2,5 ganger prisen av hele simulatoren?

Ref. denne for P3D til 140 (!) USD: https://pmdg.com/pmdg-777-200lr-f-base-package-for-prepar3d/

Hørtes veldig spesielt ut, men..

 

 

7 minutter siden skrev Tom Knudsen:

Hvorfor betale når man kan få det gratis :)

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye om pris enda, men PMDG pleier å koste. Robert S. Randazzo hos PMDG har så lang sagt dette:

I will have more information for you on product makeup and pricing in a future update. We have largely settled that in already as we are taking a different approach to product structure in the MSFS environment. I'll have more details on that when the time is right, but our goal is to make it easier and less expensive to add a PMDG airplane to your MSFS hangar.    

https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-news-and-announcements/149672-01oct21-let-s-start-4q21-with-some-juicy-737-previews-shall-we 

DC-6 for Prepar 3D koster $69.99 - samme for MSFS $59.99         

Basepack 737NGXU for Prepar 3D koster $99.99 - så blir det spennede å se hva 737 ender på for MSFS.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Så lenge den blir topp utviklet og mest mulig realistisk og videreutviklet, betaler jeg gjerne litt ekstra for det. Det blir mange år og timer med morro og videre læring!  Uansett blir prisen sannsynligvis under det det koster for en eneste flytime irl med en C-172SP🤣

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Jan Gunnar Nystrøm:

Tom sikter til ZIBO sin 737 som er gratis laget for x-plane.Veldig bra maskin

 

Åja. Men nå var det snakk omPMDG 737 til MSFS, og siden ZIBO er for X-Plane så forstod jeg ikke sammenhengen :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Tom sporer av tråder for å messe om XP og Zibo er vel blitt for fast tradisjon å regne, uansett hvor uønsket det er ;)

Gleder meg uansett til PMDG i MSFS, selv om de er gode på stive priser. Har hørt rykter om at de som har nyeste P3D v4/5 versjon av NGX vil få avslag på MSFS-versjonen, men det er vel bare å vente å se til de fastsetter prisingen.

  • Like 2
  • Thanks 2
  • Haha 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden skrev Magnus F. Meese:

Har hørt rykter om at de som har nyeste P3D v4/5 versjon av NGX vil få avslag på MSFS-versjonen, men det er vel bare å vente å se til de fastsetter prisingen.

Vet ikke om det gjelder fortsatt, men var hvert fall en deal på $99 avslag på MSFS versjonen, når jeg kjøpte NGXu i 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nesten :)  De som kjøpte NGXu i en kort periode i starten da de hadde kampanjen får avslag. De som kjøpte etter denne perioden vil ikke få avslag.  Selv var jeg veldig fornøyd med NGXu og mente det var en no-brainer å kjøpe den med discount mot MSFS, men nå er-og-blir jeg en såkalt PMDG-fanboy, så denne flymaskinen hadde nok gått inn i stallen min uavhengig av rabatt. 

For øvrig veldig spent på flymodellen. Systemsimuleringen til PMDG har alltid vært topp, men "flyfølelsen" har de nok hatt litt å gå på da den ofte var litt i overkant stiv. En god del ble løst i oppgraderingen fra NGX til NGXu, faktisk imponerende mye, så jeg er veldig spent på resultatene mot ny MSFS FM. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende nytt PMDG i dag:

"Thanks to some long awaited input from Asobo, we are able to report that our progress toward Beta Testing and eventually Release has been unstuck. We are currently evaluating both a transition-to-testing date and an initial release date. I'll have quite a bit more information on the release process right around the time we actually put the airplane into testing, as there are a host of items that have been stagnant since early October that we can finally begin to evaluate fully- and I need the intervening time in order to speak intelligently about the release process.

There are still a few more bridges to cross, which is to be expected. The PMDG 737 is easily the most complicated C++ object oriented project to be brought into MSFS at this time and as we have already seen, it is possible to stumble into things that take collaboration to resolve. We have a couple of items on the worry-list, but we are just starting to get into them at this juncture so we shall know more in the coming week."

Hele saken her:

https://forum.pmdg.com/forum/main-forum/general-discussion-news-and-announcements/158911-23jan22-a-little-red-cone-with-not-little-significance

 

image_15146.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til 737'en, men kommer nok til å avvente med den til -800 modellen kommer ut. Er hovedsaklig den og -8 (aka. MAX8) som jeg ser frem til. Håper de gir ut MAX'en før de eventuelt gir ut 777 og 747en.
Ut ifra hva de har sakt (at -700 og -800en samlet vil koste mindre enn NGXu'en + expansions, og at prisen vil overraske oss) så tørr jeg tippe at den vil ligge på rundt 60-70$ stykke. Så venter heller på -800'en så jeg får den gratis, og et godt avslag på MAX'en. Prisen er kun spekulasjon vel å merke (Vi som kjøpte NGXu til P3D når den kom ut får 100$ i kreditt for NG3'en)

Endret av Henrik Isaksen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

@André S. Klophus De velger en litt annen modell denne gangen, der hver serie blir sitt eget produkt. Så 600 får en unik release, 700 får sin osv. Hver serie får BCF, BBJ osv knyttet til den serien, uten oppgraderingsmuligheter den ene eller andre veien foreløpig, så det er litt forskjellig fra tidligere. 700 blir førstemann ut som nevnt over. 

Personlig blir det 600 - 800 serien som blir aktuell for meg, men med kraftig rabatt fra NGXu-kjøpet ;) 

Se fullstendig utdrag i spoiler under. 

Spoiler

Let's Talk About Pricing:
So one of the key components in the pending PMDG 737 for MSFS release process is that we are changing our traditional layout for how you purchase airplane addons from PMDG. In the past, we have marketed each airplane type with a base package, and then added airframes by releasing expansion packages. Effective with the 737 product line for MSFS, that paradigm will go away because we want to lower the bar of entry for folks who perhaps, just want one type of 737 and not ALL of them. If, for example, you wanted to fly the 700 series airplane in our historic product line, you would need to purchase our base package and then add the 600/700 expansion package to it. If you wanted to add the 700BCF, you'd also need to add that package, with each additional package giving you some airframes that perhaps you didn't want.

Effective with this new product line, we are going to break them into body types so that you can purchase just the body type you want. For example, our initial release will focus on the 700 series airframe. It will come with the 737-700 body in a couple of iterations and winglet options. It will also come with the 737-700BCF (also with winglet options) and of course the venerable BBJ with winglet options and the whole fuel tank configuration range.

Then we will offer a similar roundup for the 737-800 series. It will include the 800 (in various formats) the 800BCF and the BBJ2. We will then treat the 600 and 900s similarly, grouping nearly all of the possible NG dirvations together by body style and offering them individually rather than as a base-package/expansion package combination.

Why do this?

Easy. The MSFS market is an enormous marketplace, which we feel allows us to shift our product pricing point to make it far more approachable for far more users, because if all you really want is a 737-600 to fly your Janet flights out of KLAS to Area 51- we would like you to be able to make the decision to purchase just that airplane as it suits you. If you then joined a VA that operates some cool flights in the 800BCF, then you can come back for just the 800 series, and you will still have spent less than you would have under our old pricing.

Pricing points will be announced a bit later (they haven't been finalized, I'm not being cagey- i just really don't know!) as well as a bit more clarity on what airplanes will be included in each package. (There are a few oddballers such as fire-fighting airplanes, military derivatives, etc that we need to figure out how we would fit in... they won't likely be in the initial batches, but perhaps get added later as updates? we'll see...)

Overall, our goal is to make the product line more approachable to more users.

We anticipate about 6 weeks lag time between each release, with the 700 series being first. We haven't determined the final order for the remainder, as there are a few moving parts still to be nailed down. Once we have those sorted the release order will flow naturally from that. (We are leaning to the 800 because we know that is one you guys really want!)

Of course- the next and most important question everyone will ask: "What about the price credit from my NGXu purchase?" Yup- if you qualified for the promotional pricing back in late 2019, we still got you covered. You will still get the full dollar value of the promotional, nothing has changed there.
 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hevder dette er litt spekulativt av PMDG, å først slipp 700-serien - en versjon de fleste i utgangspunktet ikke er så interessert i, men kjøper den allikevel for å slukke tørsten etter en god simulert 737 i MSFS. Så seks uke senere slippes 800-serien - som du egentlig vil ha. Resultatet er at en del folk handler to add-ons fra PMDG - når de i utgangspunktet kun var interessert i den ene. 🕶️ 🤷‍♂️

Endret av Ø.C.H.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bare -800 som er interessant? Samme fly, samme cockpit med kun ørsmå forskjeller. -800 er litt lengre og har to overwing exits, noe man ikke merker når man flyr. -700 er den beste 737 modellen. -600 er for kort, -800 for lang og -700 er spot on.

Om det bare er bilder dere er ute etter, så kan jeg skjønne at det spiller noen rolle. Ellers ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder prisen på PMDG og FSlabs sine produkter, så er de dyre i flight sim sammenheng, men når men etterhvert skjønner hvor utrolig godt de er simulerte, så synes jeg de er vel verdt pengene. De færreste skjønner hvor mye arbeid som er lagt ned i disse produktene som er på «study level». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Aslak Iversen:

Hvorfor er det bare -800 som er interessant? Samme fly, samme cockpit med kun ørsmå forskjeller. -800 er litt lengre og har to overwing exits, noe man ikke merker når man flyr. -700 er den beste 737 modellen. -600 er for kort, -800 for lang og -700 er spot on.

Om det bare er bilder dere er ute etter, så kan jeg skjønne at det spiller noen rolle. Ellers ikke.

Antar at det er fordi det er den mest brukte 737-varianten, og folk er vel ute etter å simulere RL ops i mest mulig grad? Men enig, personlig synes jeg -700 er en fin variant av 737.

Personlig har jeg heller ingenting i mot å betale gode penger for gode produkt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Om jeg ville ha maks inntjening uten å få alle mot meg, hadde jeg gjort det samme. Alle kommer til å kjøpe 700-serien da vi er sultne på en 737 i MSFS. Siden de fleste vil ha 800-serien tipper jeg at de går for den og, men ikke nødvendigvis i motsatt rekkefølge. Det er nok ikke moralsk forkastelig, men sånn passe god forståelse av hvor løst pengene våre sitter :P 

Jeg gleder meg mest til 700-serien, så for meg passer dette veldig bra. Når det er sagt, så kjøpes alle bortsett fra 900-serien her. Den er rett og slett for tung til å bli en del av stallen min.

image.png.6c538be182f162f32c18cf5adc0a55b1.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok for å tjene enda litt mer penger på folks desperasjon ja! Personlig flyr jeg KUN real-ops. Da oftest Flyr og Norwegian ops så derfor er kun -800 og -MAX aktuelt for min del. SAS sine -700er (og 737 generelt) er nok historie iløpet av dette året, kanskje litt inn i 2023 også om vi er heldige. Så for min del er ikke "737 en 737" 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden skrev Henrik Isaksen:

Er nok for å tjene enda litt mer penger på folks desperasjon ja! Personlig flyr jeg KUN real-ops. Da oftest Flyr og Norwegian ops så derfor er kun -800 og -MAX aktuelt for min del. SAS sine -700er (og 737 generelt) er nok historie iløpet av dette året, kanskje litt inn i 2023 også om vi er heldige. Så for min del er ikke "737 en 737" 😅

SAS skal ha stående en 737-700 selv etter at 737 er faset ut av ordinær trafikk i (tentativt) september. Dette er på bakgrunn av at det skal fungere som ''ambulansefly'' for Forsvaret, fram til kontrakten går ut. 

Endret av Sim1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...