Gå til innhold

Aeroplane Heaven Lockheed Electra A10 lansert


BJM62

Anbefalte innlegg

Har nå fløyet denne knapt en dag men jeg drister meg til å skrive noen få ord om denne klassikeren.

Bra detalj på cockpit og eksteriør, men LYDEN! Altså volumet er helt i taket på dette flyet. Man må sette volumet ned til et helt absolutt minimum.

Volumet er høyere på innsiden av flyet enn på utsiden, hva de har tenkt her forstår jeg virkelig ikke.

Utviklerne sier at lyden skal bli oppgradert etterhvert så det er håp.

1946315530_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2021_10.01-18_57_26_29.jpg.5e957a82fec9b5474c6fe5d864562383.jpg

Kamera views er også ikke helt bra, man sitter i default cockpit med hodet helt i taket og de andre kamera views er det også problemer med.

Man må inn i options og justere kamera høyde i cockpit ned i 35-40.

1935685138_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2021_10.01-19_02_30.78Thumbnail.jpg.abddd4181f232256f8fe1a179f1104ab.jpg

Men 1000 krs spørsmålet, er den verdt prisen? Nei så absolutt ikke, ikke hvis man sammenligner med JU-52 til 150 kr.

Her har utviklerne skyndet seg å bare slengt denne ut med manglende kvalitetskontroll. Quick profit?

1646013309_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2021_10.01-19_04_09.07Thumbnail.jpg.3b6c7355bc89cd2e912495c40f8a0510.jpg

Jeg er ingen ekspert, men jeg synes at den flyr greit. Akkurat som med JU52 er det veldig rart at den tar av på et frimerke. Det er nok en gang lov å lure hva utviklerne tenker på.

Vent på en eventuell pris avslag eller oppdatering er min mening.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg unna Aeroplane Heaven. De tåler ikke konstruktiv kritikk, utsatte bl.a. Spitfire Mk. 1A lenge fordi folk sammenlignet den med Flyingirons modell.

De skrev at den var "coming soon" i et helt år.

Liker heller ikke teksturene deres, og kvalitetskontrollen på bugs er fraværende. Dessuten høye priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Developers sier nå på YT at det er planlagt en service upgrade neste uke. De har fått en del klager har jeg sett rundt omkring.

Det var flere ting feil med den som jeg ikke hadde oppdaget, bla. autopiloten,mixture og flaps indicator.

Dette var visstnok kun en port fra FSX, ikke laget fra scratch til MSFS.

Noen har til og med greid å skifte ut lydene med de fra en Grumman Goose.

Og andre som har kjøpt gjennom ORBX har bedt om en refund.

Men OK vi får se neste uke. Stay tuned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv lagt det for vane å gå inn på YouTube å se minst to ulike anmeldelser av nye fly før jeg eventuelt kjøper dem. Det sparer meg for penger og skuffelser. Det lanseres stadig flere fly til simulatoren. Gjerne uker før de dukker opp i MSFS. Flere av dem som til slutt kommer der har gjerne dårlige omtaler allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MILVIZ flight simulations har lansert sin Turbo Porter. Vell vert å ta en kikk på. Prisen er ikke helt hinsidig. Dem som kjøper før det legges ut på MSFS får dessuten de kommende oppgraderinger (tundra hjul, flåter m.m.) inkludert. Flere anmeldelser finnes på YouTube.

Porter.JPG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå erfart en ting, og det er at jeg aldri kommer til å kjøpe noe mer fra Aeroplane Heaven eller rettere sagt "Hell".

Jeg ba om en refund fra AH ,men ble møtt med en endeløs rekke med krav om bevisføring om feilene.

Det jeg gjorde da var at jeg ga hele saken til Paypal som raskt godkjente en refund etter å ha sett på saken.

 

Flyet var kjøpt hos simMarket og det er visstnok en forbindelse mellom dem og AH. De avsluttet kontoen min

der dagen etter og dermed forsvant alt jeg har handlet der (som jeg var fornøyd med) og muligheten til å få upgrades osv.

Jeg har idag bedt Paypal om en refund på de varene, og når de over telefon hørte at det var i forbindelse med den første

refund og en slags hevn, så eskalerte de saken med en eneste gang. Jeg aventer nå på hva som skjer videre.

En tur på Trustpilot viser at dette er ikke første gang de gjør noe slikt. De har fått veldig mye kritikk på selve Microsoft forumet, og svarene fra AH er ren underholdning.

En uttalelse som går igjen fra ansvarlige hos AH er at de godtar ingen klager og det fins alltid andre kunder.

 

Altså, er man kunde hos simMarket og ber om en refund så kan det hende at man blir slettet der.

De er kun interessert i fornøyde kunder.

Jeg har kjøpt en god del rundt omkring, men har aldri sett på maken. 🙂

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev MagTvei:

SimMarket tror muligens at alle som ber om refund driver med piratkopiering? 

Det kan hende men tro meg, du ville ikke hatt det om du så fikk det gratis. Ikke etter dette her.

Når man sammenligner det med annet payware jeg har, så holder det ikke mål. Har til og med freeware som jeg synes er bedre.

Refund er en helt lovlig affære som jeg helst ikke benytter meg av, men i dette tilfellet så synes jeg det var berettiget.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...