Gå til innhold

Oppgradering 6.


Tor Arild Danielsen

Anbefalte innlegg

  • Full Member

Vi har lastet ned flere norske tillegg til FS2020, fra Flightsim.to, og forsøkt å installere disse tilleggene. Tilleggene er lagt i Communty mappa, og ser ut til ha innholdet de skal ha, men ingen dukker opp i simulatoren. De tilleggene det gjelder er ENSN Geiteryggen, ENFY Fyredal og ENGK Gullknapp. Før oppdatering hadde vi bare ENSN og den fungerte, men nå dukker den ikke opp. Er vi aleine om å oppleve dette, eller er det et resultat av siste oppgradering av FS2020? 
Tor Arild Danielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
36 minutter siden skrev Tor Arild Danielsen:

Vi har lastet ned flere norske tillegg til FS2020, fra Flightsim.to, og forsøkt å installere disse tilleggene. Tilleggene er lagt i Communty mappa, og ser ut til ha innholdet de skal ha, men ingen dukker opp i simulatoren. De tilleggene det gjelder er ENSN Geiteryggen, ENFY Fyredal og ENGK Gullknapp. Før oppdatering hadde vi bare ENSN og den fungerte, men nå dukker den ikke opp. Er vi aleine om å oppleve dette, eller er det et resultat av siste oppgradering av FS2020? 
Tor Arild Danielsen

Hver ops på at noen av flyplassene er det 2 mapper i zippfila. exempel  Geitryggen unzipp geitryggen og da får du frem, ei mappe merket 1.7 inne i den mappa få du en ny mappe, merket kjh-ensn. Det er den som skal inn i Community mappa. Det er flere som må gjøres det samme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg har sjekket nå, og alt ser ut til å ligge riktig, men Geiteryggen kommer ikke opp slik den var før oppdateringen. Fyresdal finnes ikke i oversikten over flyplasser, men når jeg flyr dit så er flyplassen på plass, men med andre bygninger enn de som vises på bildet i tillegget.
Gullknapp er søkbar, men bygninger og terreng stemmer ikke med tillegget. Slik jeg oppfatter det så blir ikke tilleggene lastet inn. Er det bare vi som har dette problemet, eller opplever andre det også etter oppdateringen? Det ligger også ORBX flyplasser i Communitymappa som vises slik de skal.
Tor Arild
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg trur ikke våre problemer er hardware relatert. Vi har en helt ny gamingpc 200 fra Komplett med 12gb skjermkort og 32gb Ram. Jeg er overbevist om at det hele er et software problem, men jeg kjenner ikke FS2020 godt nok til at jeg kan klarer å finne ut av det. Derfor ville det vært veldig fint med noe hjelp og tips til hva vi skal se på for å komme videre.
Tor Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å dobbelsjekke: I community mappa har du nå en mappe som heter kjh-ensn og i den ligger det en layout fil og en manifest fil. Og det er ingen ekstra mappenivåer mellom? Bgl filene skal da ligge i undermappene scenery\global\scenery og scenery\world\scenery?

Kan jo også prøve med en og en addon om gangen for å være sikker på at de ikke påvirker hverandre. Testet både Geiteryggen og Fyresdal her og de fungerer.

 

Screenshot 2021-09-24 202806.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Idag har vi endelig fått oppdatert simulatoren slik vi ønsket. Ved god hjelp av Frank Kristiansen falt alle brikker på plass. Vi har også klart å justere Alphastikka slik at overkorrigeringa er blitt betydelig redusert, og nå ser vi fram mot mange fine flytimer. Takk til alle som har gitt oss innspill.

Tor Arild

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...