Gå til innhold

Virtuelt dashboard fungerer ikke med mus


alfme

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke lenger bruke mus for å betjene noe som helst i flyenes virtuelle dashboard. Hver gang jeg peker på noe som kan justeres får jeg bare opp et blått transparent bildet av objektet som jeg ønsker å bruke mus for å gjøre endring på. Får gjerne også opp en tekst med med bekjed om å trykke en ? tast. Tasten er omgitt av en stiplet linje. En slik tast finnes ikke på mine tastatur. Hvordan kommer jeg tilbake til normalen igjen? Har det som nå skjer å gjøre med x-box programmet som en har blitt tvunget til å installere på pc-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Arild_Pedersen:

General Options-> Accessibilty → Cockpit Interactions System og velg Legacy

 

Se om det funker:)

Takk for svar. Løsningen funket. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg plutselig skulle bli nødt til å ta i bruk Legacy etter å ha klart meg med Lock helt fra starten av. Et løsning fra MS dukker vel opp en gang etter tusener av klager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen over deaktiverer det nye input systemet og er en helt ok løsning dersom du foretrekker det gamle systemet. Selve feilen du får skyldes at innstillingene for musa ikke har blitt riktig oppdatert av patchen, noe som kan gjøres ved sette museinstillingene til default (eller lage en ny museprofil) i control options. Spesifikt mangler nok kommandoen "Cockpit interaction - primary action".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.9.2021 klokken 2.02 skrev Kjetil Garpestad:

Løsningen over deaktiverer det nye input systemet og er en helt ok løsning dersom du foretrekker det gamle systemet. Selve feilen du får skyldes at innstillingene for musa ikke har blitt riktig oppdatert av patchen, noe som kan gjøres ved sette museinstillingene til default (eller lage en ny museprofil) i control options. Spesifikt mangler nok kommandoen "Cockpit interaction - primary action".

Takk for svar. Du hadde rett. Musa var av en eller annen grunn ikke lenger i default posisjon. Satte den tilbake dit. Og nå fungerer alt som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...