Gå til innhold

Yoke og throttle - trenger råd og tips


Eddi Tausvik

Anbefalte innlegg

Hei! Etter mange år ute av det har jeg i Corona-stenginga benyttet hjemme-timer til å endelig rote meg ut på VATSIM. Fantastisk artig! 😀Flyr PMDG 737 NGXu. Jeg trenger gode råd til innkjøp av yoke og throttle. Tenkte ikke å blåse av mange tusen, men et sett jeg kan være fornøyd med, og som duger til 737 flyging. Ser at Saitek/Logitech har et til ca 1500,- , men er det bare crap, eller godt nok? Hva har dere andre 737-ere som yoke og throttle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Litt dyrt, men sikkert lurt. Bruker jo en del timer på denne hobbyen. 😀 ser at Logitech throttle kan kombineres - er det kurant? Pedaler har jeg aldri hatt, men har brukt andre akser i stedet. Hvilke pedaler er Ok nok da? Thrustmaster har et sett til ca 1500,-...

Endret av Eddi Tausvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg har i mange år brukt CH yoke og pedaler og Saitek (Logitec) throttle, men så fikk jeg prøve ei ACE stikke, og da forsto jeg at det er forskjell på hardware til flysimulator, og at pris desverre er en viktig faktor. Hvis jeg skulle anbefale noe som ikke koster all verden,ville jeg sett på Honeycomb Bravo throttle ( ca 3000kr) og MFG Crosswind pedaler (ca 2700kr).Disse har jeg god erfaring med. Jeg har i det siste forsøkt å få en Honeycomb Alpha yoke til å virke i FS2020, men sliter med å få den til å virke på en god måte, spesielt høyderoret har vært vanskelig å få til å føles naturlig. Det er mulig vi har gjort noe feil, men vi har førsøkt både ved å sette opp yoken i Fsuipc og i nternt i simulatoren. Faktisk så føltes min gamle CH stikke bedre. I dag bruker jeg sjølv en Simujabs 737 yoke, og er veldig fornøyd med den, men den er dyr. Det finnes flere stikker/yoker som får gode kritikker, men til en relativt høy pris.
Tor Arild Danielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...