Gå til innhold

Kamerasettings i FS2020


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Jeg forsøker å hjelpe til med å sette opp en simulator med FS2020, selv om jeg ikke har denne simulatoren sjølv. Det jeg opplever er at mye er annerledes fra simulatorene jeg har og har hatt tidligere. Nå er det to ting vi sliter med, sette opp sideview i cockpit som blir ståene, og sette opp utvendige kameraposisjoner. Vi bruker en Honeycomb Alpha stikke, og har forsøkt å legge viewene til knapper på stikka uten å lykkes med det. Vi har lastet ned og installert driverfila til Honeycomb Alpha, men jeg finner ikke programmet som i P3d hvor vi kan lage egne profiler og legge funksjoner til knapper. Det virker for meg som FS2020 har et standardopplegg som ikke endres. Stemmer det? Det virker også som om det bare er «hatt-knappen» på stikka som lar seg bruke til view, stemmer det. Fint om noen kan hjelpe oss videre.

Tor Arild Danielsen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker track IR for å se meg rundt i simmen, så bruker ikke views. Men utvikleren av Axis and Ohs har skrevet dette om views:

View commands don’t work in MSFS SimConnect. While they are present in the SDK, and thus appear in AAO too, they do nothing. We (=all developers who make camera apps) have been pestering Asobo about this since the Alpha phase. But no luck so far. Quite the contrary actually, crucial SimConnect camera commands keep disappearing from the SDK documentation, which doesn’t bode well for the future.

There are only two options currently

  1. assign the view commands in the simulator itself, as before
  2. Or assign keyboard commands to the views in the simulator, then trigger those from AAO with “Virtual Keys”

Dermed tror jeg ikke at SPAD.neXt heller vil løse problemet dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Honeycomb Alpha, men bruker Spad.Next for å styre «camera views»
Som beskrivelsen over så har måtte sende «keyboard command» direkte i msfs fra Spad.next for noen av funksjonene.  Kan både velge og sette nye views fra direkte fra Spad.next. På stikka har jeg "Se lengre fram", forrige "view" og neste "view"

Eksempel på å sette opp View 1-6 for StreamDeck i Spad.NeXT ved hjelp av «keyboard command».
Kort trykk for å velge "Views" - Trykk >1s for å lagre "views" for knappen. Samme prinsippet for stikke eller yoke.


image.png.c14827383985782037ed5c2dc6c10ec2.png
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...