Gå til innhold

Ettårs-jubileum FS2020


Inge Jenstad

Anbefalte innlegg

På denne dato for ett år siden tok jeg til vingene for min første flight i MS FS2020. Forventningene var ganske høye, og det jeg fikk se var ganske imponerende. Men likevel, var denne så mye bedre enn Prepar3d? Kanskje var "fødselen" litt trang? Men etter hvert som jeg ble mer og mer kjent med FS2020 og den ene oppgraderingen etter den andre ble lansert, ble jeg mer og mer imponert. Og ikke minst FLIGHTSIM.TO har bidratt til at jeg neppe går tilbake til P3D (må innrømme at denne simulatoren ikke er fjernet ennå). 

Så kjære sim-kolleger; - det er vel denne simulatoren som kan være bekjent av slagordet "As Real as it Gets".

Romsdalen-2.jpg.50e9d6a86eb97704edbb1527a8c1e10b.jpgAlmannberget.jpg.717737bdf3cb530593eaf66b3c3f6de7.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Inge. Stort tempo på oppdateringer selv om de fremdeles har et godt stykke igjen.
Har selv P3D installert enda, men det er mest fordi det er vondt å slette den simmen jeg har pumpa addons inn i i mange år. Har ikke startet den siden romjulen i fjor, men selv da var det kjipt å gå tilbake til grafikkmotoren i P3D. Etter jeg fikk VR er jeg blitt en skikkelig turistsimmer som flyr rundtom i verden og opplever nye fantastiske steder jeg aldri hadde beveget meg i i gamlesimmen.

Har kjøpt noen av de store flyplassene i Europa og begynt oppsettet av cockpitten i MSFS, men den er ikke hensiktsmessig med VR og å fly på en enkelt skjerm er også en veldig nedgradering etter å ha levd i VR siden juletider.Jeg tror flerskjermstøtten egentlig ikke bør være så langt unna, og med den oppgraderte grafikkhåndteringen vi fikk nylig er ikke ytelsesproblemer over flere skjermer lenger en utfordring. Vi får se...
Jeg syns det er synd at det er mange som opplever rusk i maskineriet, men for min egen del har jeg gått fri av det aller aller meste.

Ett år inn og jeg ser meg nok aldri tilbake

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ankepunkt er nettopp for stort tempo på oppdateringer - er en plage uansett type software. Jeg ønsker stabilitet i lengre perioder, og det får jeg ikke med FS20, får jo ikke ro til å verken fly eller å designe, må bare sitte der og oppdatere alt mulig hele tiden, og det orker jeg ikke mer av på en god stund. Derfor er FS20 lagt på hylla ubestemt tid, og kanskje blir det litt P3D i mellomtiden - når jeg får lyst til det. Og alle software produsenter som reklamerer med hyppige oppdateringer skal jeg i fremtiden holde meg godt unna 😜

  • Like 2
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...