Gå til innhold

Water rudder - lite utslag


Dag Baardsen

Anbefalte innlegg

Har store problemer med å styre opp mot vinden i vann. Har senket water rudder, men merker ingen forskjell med og uten. Er det noen som har fått dette til og har noen tips?

Gjelder uansett hvilket fly. Får kun styrt 20-30 grader på hver side av vinden med vinden rett bak og kommer i grunnen aldri opp mot vinden, selv med veldig lite vind.

Bug/kjent sak eller er det meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
40 minutter siden skrev Dag Baardsen:

Har store problemer med å styre opp mot vinden i vann. Har senket water rudder, men merker ingen forskjell med og uten. Er det noen som har fått dette til og har noen tips?

Gjelder uansett hvilket fly. Får kun styrt 20-30 grader på hver side av vinden med vinden rett bak og kommer i grunnen aldri opp mot vinden, selv med veldig lite vind.

Bug/kjent sak eller er det meg?

Water rudder har ingen effekt enda. Vann simuleringen er helt på bærtur. Feks når man starter motor og den går på tomgang ligger flyet stille i vannet. Noe som er helt feil. Straks du starter et sjøfly er du i bevegelse forover! Ja, det er riktig at det er litt vanskelig å svinge «ut av vinden» i virkeligheten, men med rett rorbruk og throttlebruk skal det gå greit. Så ASOBO har en stor jobb igjen å gjøre med vanndynamikken. Som tidligere sjøflyger har jeg valgt å vente med å fly sjø i simmen til de fikser dette. Det blir bare frustrerende 😅

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Hans Erik Bye:

Water rudder har ingen effekt enda. Vann simuleringen er helt på bærtur. Feks når man starter motor og den går på tomgang ligger flyet stille i vannet. Noe som er helt feil. Straks du starter et sjøfly er du i bevegelse forover! Ja, det er riktig at det er litt vanskelig å svinge «ut av vinden» i virkeligheten, men med rett rorbruk og throttlebruk skal det gå greit. Så ASOBO har en stor jobb igjen å gjøre med vanndynamikken. Som tidligere sjøflyger har jeg valgt å vente med å fly sjø i simmen til de fikser dette. Det blir bare frustrerende 😅

Jeg sendte inn en ticket i zendesk på problemstillingen med vannet her tidligere, så er lov å håpe :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...