Gå til innhold

Ingen økning i MP ved reduksjon av RPM


Anbefalte innlegg

Fløy i XCub idag etter simupdate 5 med hotfix. Oppdaget at når du reduserer rpm på fly med constant speed propell så holder MP seg stabilt. MP skal jo øke når RPM reduseres. Og motsatt når RPM økes. Har ikke testet dette i de andre flyene enda, men regner med det er samme greia der. Noen flere som kan bekrefte dette? Kjører standard versjon så har ikke tilgang på alle deluxe flyene. Har sendt inn over 20 zendesk tickets allerede, men føler det er viktig at kjernen i simulatoren blir riktig. Det er tross alt en flysimulator. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Kjetil Garpestad:

Når jeg reduserer RPM i xcub stiger MP bittelitt. Med halv gass stiger den fra 18 til 19 og med full gass fra 28 til 29.

Nå har jeg aldri flydd xcub i virkeligheten, men samtlige fly jeg har flydd med constant speed propell så øker MP ganske mye når du reduserer RPM. Derfor må man ALLTID redusere MP FØR man reduserer RPM. Fra Seneca så mener jeg å huske at jeg måtte dra MP ganske mye ned når jeg skulle sette climb power da 25/25 var tommelfingerregelen. MP skulle ikke overstige 25 med RPM på 2500. På cruise var det 23/23, altså 23" på 2300 rpm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
15 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Nå har jeg aldri flydd xcub i virkeligheten, men samtlige fly jeg har flydd med constant speed propell så øker MP ganske mye når du reduserer RPM. Derfor må man ALLTID redusere MP FØR man reduserer RPM. Fra Seneca så mener jeg å huske at jeg måtte dra MP ganske mye ned når jeg skulle sette climb power da 25/25 var tommelfingerregelen. MP skulle ikke overstige 25 med RPM på 2500. På cruise var det 23/23, altså 23" på 2300 rpm. 

Jeg fløy en Piper Lance PA32-300 R endel fra ENFB i gamle dager, og det var det samme der. Reduserte MP først og deretter RPM Der var også tommelfinger regelen 25/25 og 24/24  best økonomi 23/23 . 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Hans Erik Bye:

Jeg fløy en Piper Lance PA32-300 R endel fra ENFB i gamle dager, og det var det samme der. Reduserte MP først og deretter RPM Der var også tommelfinger regelen 25/25 og 24/24  best økonomi 23/23 . 

Ja, det er alltid tommelfingerregel å redusere MP før RPM når man flyr fly med constant speed propell. Enten det er single eller multi engine. Har rapportert det inn nå :) Håper Asobo fremover begynner å fokusere på kjernesimuleringen når det kommer til aerodynamikk, motor simulering, vannfysikk, ground handling, halehjul og slike ting. Vært nok fokus på det grafiske til at det holder i massevis i lang tid fremover. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...