Gå til innhold

Gode IFR/RNAV/VNAV videoer


Anbefalte innlegg

Kip On The Ground har noen ganske gode og forståelige tutorials for dem som vil lære litt mer om ILS og RNAV/VNAV.

Selv jeg klarte å få til en mer enn brukbar RNAV fra ENZV til ENBR ved å følge denne som tar for seg siste versjon av G1000 NXi som ligger gratis tilgjengelig både på MSFS Marketplace eller direkte hos Working Title.

Edit: Eneste jeg oppdaget som var litt "feil" var at ATC gir beskjed om descent litt for tidlig i forhold til det jeg hadde planlagt for flighten.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Edit: Eneste jeg oppdaget som var litt "feil" var at ATC gir beskjed om descent litt for tidlig i forhold til det jeg hadde planlagt for flighten.

I virkeligheten så får du som regel "when able descend FL XXX". De gangene ATC glemmer deg av så må du gjerne påminne dem ved å be om descent. Ellers en flott kanal med lærerike videoer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

I virkeligheten så får du som regel "when able descend FL XXX". De gangene ATC glemmer deg av så må du gjerne påminne dem ved å be om descent. Ellers en flott kanal med lærerike videoer :) 

Inntil de får tunet dette riktig, så får jeg bare overse at ATC maser 4-5 ganger før autopilot starter descent 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...