Gå til innhold

Feil i leaning av motor?


Anbefalte innlegg

Er det bare hos meg eller er det flere her som har problemer med at stempelmotorer liker å gå på aaaaalt for mager blanding? Har også problemer med at EGT øker veldig lite og veldig sakte når jeg leaner motor. Fuel flow går nesten heller ikke ned før du leaner ganske drastisk. Problemet er blant annet på 172 men sikkert alle de andre også. Ville bare forhøre meg med flere før jeg sender inn en zendesk ticket på problemet. Mangler også røff gang på motor når man leaner for mye noe som gjør leaning av motor til en langt mer tidkrevende prosess. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg har merket endringer etter updaten mht c-172. Synes det er vanskelig å finjustere leaning. Kort vei mellom full rich, og cut off. Og ja enig mht EGT. Oppstart er fortsatt feil prosedyre. C-172 uten forgasser skal primes med full rich og fuelpump og startes med leaner ute. Dette fungerer ikke. Men jeg ser nå en bitte liten indikasjon i fuel flow ved priming, noe som er riktig og ikke vistes før updaten. G-1000 skal jo ha en leaning page, men denne er ikke simulert i working title sin versjon enda så vidt jeg kan se.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...