Gå til innhold

VR og simupdate5


Arild_Pedersen

Anbefalte innlegg

Ser update har fått ganske hard medfart hos enkelte på forumet til MSFS.. Hvordan fungerer oppdateringen hos folket her? 

 

Hos meg så har jeg faktisk mistet noen frames, men til gjengjeld så flyter det mye bedre og så og si all stuttering er borte. Ligger på typ 40-45fps over Norge.

Tok en kjapp tur med Bell47 over NY i går og det var helt fantastisk bra flyt. 

Nå og da opplever jeg at det "henger" noen sekunder, for så å fungere fint igjen. Ingen CTD. 

Det er riktignok noe muffins med skygger/refleksjoner, men blir nok fikset på. 

Alt i alt fornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Virker som jeg kan dra til enda mere på settings og få tilfredsstillende fps. Men merker jeg har mye arbeid igjen med å balansere den. Fått et par CTD etter å ha trykket «fly» knappen. Men har troen på at det vil bli noen hakk bedre enn før updaten. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som MÅ fikses er skyene. De var jo nydelige før oppdateringen, men hos meg blir de veldig pixelerte(?) når man er nærme..

Noen har allerede begynt å tweake config filer, men avventer til neste patch før jeg gidder å mase med slike ting:)

Ser også at flere, inkl. meg, sliter med lag i musepeker. Regner med at det gjelder hos dere også?

 

Edit:

https://www.flightsimulator.blog/2021/07/27/best-graphics-settings-guide/

Endret av Arild_Pedersen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, skyer ble dårligere hos meg også. Musepeker låser seg av og til, men "løsner" igjen etter noen sekunder. Det var nok X boks de tenkte mest på ved su5. Håper på flere hot "fix" før neste update. 
Jeg ser at de settingene jeg kom frem til i går likner mye må den linken, men rører ikke config jeg heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

Sitat

Some programs can cause Microsoft Flight Simulator to crash on start-up. To investigate, please do the following:

[....].

Seagate Toolkit
Nahimic service
Asus Sonic Studio 2
Windows Audio Service
Garmin Express
WD Backup
Logitech G Hub
Project Lasso software
MSI Afterburner / Riva Tuner Statistics Server
EVGA Precision
OBS
Xsplit
Discord
MacType
Warsaw Banking App
Wallpaper Engine
A-Volute Sound studio
Malwarebytes
Trend Micro Maximum Security
Comodo Antivirus
Sophos
Emisoft Anti-Malware
Avira
Avast & Avast Cleanup
Bullguard
Pay particular attention to the programs from this list.

 

https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015893879-Crashing-CTDs-issues

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...