Gå til innhold

Vil ikke starte etter SU5


Anbefalte innlegg

Var litt i tvil om jeg skulle starte nok en tråd som omhandler å ikke få startet MSFS, men forsøker likevel...

Som overskriften indikerer, så vil ikke simmen starte. Jeg har Steam Deluxe Edition. Oppdateringen i steam går greit, men når jeg starter exe. filen skjer det fint lite. Et svart vindu åpner, men lukker seg etter 2 sekunder. Dette skjer før jeg har fått installert oppdateringen i selve simmen. Får opp følgende feilmelding i Event Viewer (aner ikke om dette er til hjelp):

Faulting application name: FlightSimulator.exe, version: 1.18.13.0, time stamp: 0x00000000
Faulting module name: WwiseLibPCx64P.dll, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x60532b0b
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000002a4205
Faulting process id: 0x25f8
Faulting application start time: 0x01d783cde8bc0e67
Faulting application path: E:\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe
Faulting module path: E:\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\WwiseLibPCx64P.dll
Report Id: 3542ccf8-6628-493e-ac1a-0f204ad50b93
Faulting package full name: 
Faulting package-relative application ID: 

Jeg har trålet nettet etter løsninger og prøvd en hel del uten hell. Følgende er blitt gjort:

  • Sjekket for oppdateringer i Windows
  • Oppdatert driver til skjermkortet 
  • Kjørt CCleaner
  • Sjekket antivirus (til og med whitelistet MSFS)
  • Fjernet all innhold i Content Manager
  • Sjekket integriteten til installasjons folder via Steam 
  • Reinstallert MSFS via Steam
  • Kjørt exe. som admin

Noen som har en ide på hva dette kan være for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den klager på den dll'n din.

Har du filen WwiseLibPCx64P.dll i systemet ditt? Er den iorden? Prøv å få tak i den fra et annet sted.

Ta kopi av den gamle i tilfelle. Sjekk at den ligger der MSFS forventer at den skal være.

Noen brukere sier at det kan være noe med lyden. Prøv å velge en annen lydutgang, det skader ikke.

Prøv også å koble fra joystick osv, ha kun mus og tastatur.

Det er så mye man kan gjøre, men dette tar ikke så langt tid å prøve.

Edit: Les denne tråden

https://forums.flightsimulator.com/t/cannot-update-thanks-to-ctd-at-start/426123

Endret av BJM62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...