Gå til innhold

MSFS 1.8.13.0 - Hva synes dere?


Anbefalte innlegg

Jeg var lur (???!!!) nok til å hive meg på siste runde med beta-testing før siste oppdatering og XBOX-lansering. Må innrømme at det i begynnelsen var mer en prøvelse for nerver og hårvekst enn en positiv opplevelse. En periode på +1 uke var det helt umulig å bruke simmen. Low Bandwidth og Connection Error samme hva man foretok seg. Ikke photogrammetry eller noe som i nærheten kunne ligne Bing-data.

Dette var versjon 1.18.9.0 og 1.18.12.0...

Så kom versjon 1.18.13.0 - og for en forandring det ble. Problemene med Bandwidth og Connection var borte, og jeg opplever nå stabile FPS rundt 30-40 så og si hele tiden (jeg kjører ikke alt på Ultimate, men LOD og terrain data har jeg kjørt opp på max). Kjører dette på et relativt ordinært GTX 1070 kort. Tidligere hadde jeg FPS forholdsvis stabilt rundt 20 - og var vel egentlig fornøyd med det. Så lenge det flyter trenger jeg ikke 60 FPS.

Det var også en periode der med LOD-popping og fjell som forsvant så fort du flyttet blikket. Dette ser også ut til å ha bedret seg, og ting ser riktig bra ut.

Har også en XBOX Series X som jeg har installert dette på, men tror nok den får leve sitt eget liv inntil den får støtte for noe annet enn XBOX-controlleren - den er ikke veldig morsom å fly med.

Når nå også Working Title er på plass med oppdateringer til G1000/G3000/G3X dagen etter lansering, så er jeg relativt fornøyd (igjen)... 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skulle gjerne hatt en mening å dele - det har jeg ikke. For første gang har simulatoren gitt meg hinsides problemer. Mye problemer med å i det hele tatt oppdatere - og nå når oppdateringen er lastet ned, så kommer jeg ikke lenger enn til så vidt å høre menymusikk mens man ser et fly, noe landskap, og en neshorn. Da tryner MSFS og jeg er tilbake til desktop, uten forvarsel eller feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
24 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Har opplevd litt lignende greier de 3 siste versjonene. Ikke CTD, men at ting bare fryser helt under oppstart, og jeg må avslutte via Oppgavebehandling og starte simmen på nytt. Har ofte krevd både 3 og 4 forsøk før jeg kommer inn.

Skulle hvert glad om en kunne fått fjernet den. Xbox  Controlleren i oppstarten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet oppdateringen med tom Communitymappe, alt gikk fint og simmen startet, men etter at mappa ble gjenopprettet fikk jeg ikke startet. La inn alt det viktigste av flyplasser og fly, og slettet resten, da var alt i orden. Flyter mye bedre nå!

Og kortere oppstarttid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden skrev MagTvei:

Startet oppdateringen med tom Communitymappe, alt gikk fint og simmen startet, men etter at mappa ble gjenopprettet fikk jeg ikke startet. La inn alt det viktigste av flyplasser og fly, og slettet resten, da var alt i orden. Flyter mye bedre nå!

Og kortere oppstarttid.

Sikkert en eller flere av tilleggene som ikke er helt kompatible... Men greit med en opprydding innimellom 🙂 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden skrev Steinar Bakke.:

Har ikke du den i oppstartsbildet.? og hva er meningen med den.

Hvis du tenker på LB RB på toppen, så er det nok noe som har blitt et felles UI for XBOX og PC. Er ikke så dumt hvis du har en XBOX-controller koblet til, men jeg kan vel være enig i at den kun burde dukket opp dersom du har dette tilkoblet... 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
30 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Hvis du tenker på LB RB på toppen, så er det nok noe som har blitt et felles UI for XBOX og PC. Er ikke så dumt hvis du har en XBOX-controller koblet til, men jeg kan vel være enig i at den kun burde dukket opp dersom du har dette tilkoblet... 🙂 

Enig der. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått meg noen timer i landskap jeg har fløyet mye tidligere og alt flyter bedre. Dvs det fløy bra tidligere også, men har ingen microlags/stutter og ikke noe scenery som popper opp på viss avstand. Fjell blir riktignok skarpere med avstanden, men det blender fint.
Langt kortere loadetider og spesielt inn på hovedmeny. Simmen er ikke ustabil med onlinetrafikk som var meldt i notes. Det er virkelig fult luftrom for tiden, så denne kan jeg stryke.

Tømte community mappa og hadde ingen problemer med oppdateringen og senere starter. Savner en del freeware som jeg skal prøve å legge inn litt og litt. Scenery bør vel gå greit? Er mer redd for flymodell mods, men det kommer sikkert oppdateringer om de ikke allerede er fiksa.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt fornøyd med oppdateringen selv om den ikke ga det helt store løftet performance messig for min del. En del nytt og også en del bug fixes som ikke var nevnt i release notes. Skal uansett ikke klage da simmen kjører med bedre FPS enn i P3D v5.2 med en grafikk som er lysår foran. Heller ingen stutters i MSFS, noe jeg definitivt har i P3Dv5.2. Nå som xbox versjonen er lansert så håper jeg Asobo fokuserer mer på kjernefunksjonalitet og simulering fremover. Er fortsatt en del issues her og ting som må utbedres. Nå med de flotte sjøflyene og vannet så er det nesten irriterende at vannfysikken er så dårlig som den er. Er også problemer med vanneffektene og stripa som legger seg bak flyet som brått kutter når du kommer ned i noen få knop. Her må dem nok finpolere litt. Den kunne også sett enda litt bedre ut rent grafisk. Hadde også vært gøy å få sjøsprut på vinduene når man lander på vannet, men når det er sagt så håper jeg dem først prioriterer å få på plass realistisk vannfysikk. Uansett så er su5 mange steg i riktig retning. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket opp et lite "tips" om greie grafikkinnstillinger. Nå er jeg som sagt fornøyd med 30 FPS, og gidder ikke å jakte 60+ før jeg evt. bytter PC.

Fant ut at ved å låse FPS til 30, og deretter sette alt til High-End med unntak av Terrain Vector Data og Volumetric Clouds som begge er satt til Ultra - så ble dette en meget hyggelig opplevelse som faktisk flyter meget bra. Ikke noe popping av fjell og landskap lenger, og man har 30 FPS fra alle external views umiddelbart (tidligere tok det et sekund eller to før ting var på plass og stabiliserte seg).

Render Scaling: 100 (øker du denne er du garantert dropp i FPS)
Terrain LOD: 200
Objects LOD: 200

I tillegg har jeg slått av Lens Flare rett og slett fordi jeg ikke liker effekten 🙂

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere som har "mistet" Thomas sin Askøybro og Sotrabro i siste oppdatering? Regner med at det kan skyldes en Japan oppdatering i denne siste word update 5? Han brukte jo jo noen broer fra Japan scenery?

Evt. er det noen som har en løsning?

PS. Jeg er også en av de som har hatt flere CTD etter at jeg installerte Community mappen igjen. Regner med at noe der ikke er kompatbielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden skrev YngveP:

PS. Jeg er også en av de som har hatt flere CTD etter at jeg installerte Community mappen igjen. Regner med at noe der ikke er kompatbielt?

Har du CTD hvis du fjerner Community mappen? Hvis ikke, så er det bare å eliminere vekk potensielle problemer 🙂 

Eneste addons for meg som tidligere har laget CTD er IFR/VFR fra FSAcademy.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden skrev Ola Haldor Voll:

Ja, community mappen er tom. 
Nå har jeg slettet alt i "Official" mappa også bare for å se om det hjelper. Så får det ta den tiden det tar å laste ned. Krysser fingrene!

Legger du det som lastes ned til et alternativt område?

Ikke under C:\Users\Brukernavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe

Jeg har alt mitt under F:\FS - så blir det litt enklere å finne frem - samt at det er enklere å flytte dersom man skulle dytte dette over på en SSD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Gunnar van der Meeren:

 

Får rett og slett ikke til å laste flights. Setter dem greit opp, og progresjonsbaren går hele veien til endes. Men så skjer det ikke noe mer (ingen feilmeldinger)

Samme her, men ser ut til å funke igjen om du velger en preset for vær. Bytte til live wather etterpå fungerer hos meg i alle fall. Har testet på flere flyplasser og fly. Får bli en quickfix i mellomtiden...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden skrev Arild_Pedersen:

Jeg har Steam: E:\SteamLibrary\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Input

Ville testet om ikke annet. Ta en backup av mappen i tilfelle..

Tester.
I MS Store versjonen er  det under 

C:\Users\<dittbrukernavn>\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData\wgs

 

9 minutter siden skrev Gunnar Fidjeland:

Fra produsenten:

 

Fint! Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...