Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 14. juli 2021 Premium Medlem Del Skrevet 14. juli 2021 Nå har jeg banna nok. Finner ingenting på nett egentlig. Hvordan får jeg alpha kanal til å virke som den skal i blender og eksportert til msfs? Jeg lager en mesh textur for gangbro. Men det blir alltid delvis gjennomsiktig hele greia. Jeg har prøvd alt av innstillinger jeg kan komme på i blender. Bilde av hva jeg vil ha under. Men den er vel temmelig selvforselvforklarende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Dersom teksturen din er en png med transparent bakgrunn og du bruker den vanlige msfstoolkit / blender2msfs: Sett MSFS materialtype MSFS standard. Scroll ned og sett alpha mode til Blend. Scroll opp igjen til de vanlige blender material settings og sett Blend Mode til Alpha Clip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 14. juli 2021 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 14. juli 2021 2 timer siden skrev Kjetil Garpestad: Dersom teksturen din er en png med transparent bakgrunn og du bruker den vanlige msfstoolkit / blender2msfs: Sett MSFS materialtype MSFS standard. Scroll ned og sett alpha mode til Blend. Scroll opp igjen til de vanlige blender material settings og sett Blend Mode til Alpha Clip. Ja jeg fant ut av det. Har aldri vært borti noe sånt før. Hvordan i alle dager kan grafikkmotoren vite at det er en alfakanal, der det i photoshop lages bare en tom bakgrunn mellom feks gitrene, i dette tilfellet da. Det er helt nytt for meg, eller er det MSFS raritet?! Jeg ser folk skriver på fora at MSFS alltid har vært slik. PNG støtter jo ikke alphachannel engang, og iallefall ikke jpg. merkelige greier. 😂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.