Gå til innhold

Alpha i Blender for msfs


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

 

Nå har jeg banna nok. Finner ingenting på nett egentlig. Hvordan får jeg alpha kanal til å virke som den skal i blender og eksportert til msfs? Jeg lager en mesh textur for gangbro. Men det blir alltid delvis gjennomsiktig hele greia. Jeg har prøvd alt av innstillinger jeg kan komme på i blender. Bilde av hva jeg vil ha under. Men den er vel temmelig selvforselvforklarende.

 

stock-photo-black-mesh-texture-isolated-on-white-background-clipping-path-250nw-1503346355.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
2 timer siden skrev Kjetil Garpestad:

Dersom teksturen din er en png med transparent bakgrunn og du bruker den vanlige msfstoolkit / blender2msfs: Sett MSFS materialtype MSFS standard. Scroll ned og sett alpha mode til Blend. Scroll opp igjen til de vanlige blender material settings og sett Blend Mode til Alpha Clip.

Ja jeg fant ut av det. Har aldri vært borti noe sånt før. Hvordan i alle dager kan grafikkmotoren vite at det er en alfakanal, der det i photoshop lages bare en tom bakgrunn mellom feks gitrene, i dette tilfellet da. Det er helt nytt for meg, eller er det MSFS raritet?!
Jeg ser folk skriver på fora at MSFS alltid har vært slik. PNG støtter jo ikke alphachannel engang, og iallefall ikke jpg. merkelige greier. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...