Gå til innhold

Aerosoft Airport Sandnessjøen-Stokka Released!


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt og installert dette sceneryet, men kun default flyplass blir lastet inn i simmen. Noen tips og triks?

Husker fra gamle dager at det handlet om i hvilken prioritert rekkefølge de forskjellige scenerys ble plassert. Er det slik det fungerer i denne simmen også?

Synes det er mye rare bugs i simmen etter siste oppdatering. Bl.a blir ikke værdata lastet inn bestandig, treg innlasting av flyplasser, random krasjer etc. 

Har reinstallert hele datamaskinen, men har ikke blitt noe bedre:-((

Sandnessjøen.jpg

Endret av Siggen
Forandre tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Siggen:

Jeg har kjøpt og installert dette sceneryet, men kun default flyplass blir lastet inn i simmen. Noen tips og triks?

Husker fra gamle dager at det handlet om i hvilken prioritert rekkefølge de forskjellige scenerys ble plassert. Er det slik det fungerer i denne simmen også?

Synes det er mye rare bugs i simmen etter siste oppdatering. Bl.a blir ikke værdata lastet inn bestandig, treg innlasting av flyplasser, random krasjer etc. 

Har reinstallert hele datamaskinen, men har ikke blitt noe bedre:-((

Sandnessjøen.jpg

Alle andre "addon" scenery lastes inn, men ikke denne. Ingen oppdateringer er tilgjengelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke latt Aerosoft installere den i feil Community-mappe da?

Sjekk hva som står nederst i UserCfg.opt filen.

Hos meg ligger alle addons under F:\FS\Community - hos meg står det da InstalledPackagesPath "F:\FS" nederst i denne filen.

Hvis Aerosoft fikk velge selv så havnet nok denne under C:\Users\brukernavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Community i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Du har ikke latt Aerosoft installere den i feil Community-mappe da?

Sjekk hva som står nederst i UserCfg.opt filen.

Hos meg ligger alle addons under F:\FS\Community - hos meg står det da InstalledPackagesPath "F:\FS" nederst i denne filen.

Hvis Aerosoft fikk velge selv så havnet nok denne under C:\Users\brukernavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Community i stedet.

Den ligger i "official/onestore" mappa. Prøvde å legge den i "community" mappa, men ingen forandring. Kun default flyplass som dukker opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden skrev MagTvei:

Hadde lignende problem med et fly jeg kjøpte i Marketplace, måtte inn i Official mappa og slette det der, da ble det lastet inn på nytt og dukket opp igjen. Mener det var etter en oppdatering at det forsvant først.

 

Sletta og lasta ned på nytt, men ikke noe skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden skrev Dag Baardsen:

Ser ut som flere har det problemet med ENST. Rekkefølgen har ingenting å si lenger. Sleng deg gjerne på kommentarene i håp om at de ser på det.

https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/166900-airport-sandnessjøen-stokka-enst-ssj-not-appear-in-game-after-install/#comment-1056243

Må vel vente å se om det dukker opp en løsning på problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Dag Baardsen:

Hvis du er litt teknisk av deg, slå på "Developer mode", og gå inn i "Console" i menyen. Da ser du hva som har skjedd av feil ved oppstart, og antakelig hva som har gjort at denne ikke har blitt lastet.

I'll check that up:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Dag Baardsen:

Hvis du er litt teknisk av deg, slå på "Developer mode", og gå inn i "Console" i menyen. Da ser du hva som har skjedd av feil ved oppstart, og antakelig hva som har gjort at denne ikke har blitt lastet.

Fant ikke noe om ENST i "console" menyen, men under "packages" der var flyplassen merket med rødt. Noen ide om hvorfor det er satt til "forbidden"?

ENST packages.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Prøv å slette den manuelt og hente den ned igjen. Ser at pakka "tilhører" v1.17 av MSFS, mens de andre er nyere. Kan det være det som er problemet?

https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360016424300-All-versions-Error-message-Package-failed-when-trying-to-download-and-install-packages

En annen som rapporterer det samme som deg sier at det kan ha noe med PC-klokka å gjøre: https://forums.flightsimulator.com/t/marketplace-purchase-and-installed-airport-eddh-is-not-showing-up/400179/4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden skrev Dag Baardsen:

Usikker. Prøv å slette den manuelt og hente den ned igjen. Ser at pakka "tilhører" v1.17 av MSFS, mens de andre er nyere. Kan det være det som er problemet?

https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360016424300-All-versions-Error-message-Package-failed-when-trying-to-download-and-install-packages

En annen som rapporterer det samme som deg sier at det kan ha noe med PC-klokka å gjøre: https://forums.flightsimulator.com/t/marketplace-purchase-and-installed-airport-eddh-is-not-showing-up/400179/4

Prøvd begge alternativer (dog var ikke pc-klokka synkronisert) uten hell...

Endret av Siggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.12.2021 klokken 20.32 skrev Siggen:

Ei lita nøtt det her ja.

Ordner seg vel etter hvert med ny oppdatering fra Asobo...sammen med nye bugs;-)

Enden på visa for meg var at jeg fikk link til direkte download fra Aerosoft sin side med ny aktiveringsnøkkel. Heller ikke de fant ut av mitt problem..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...