Sauron Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Hei, Har laget flere bygninger i Blender med texture og det hele. Nå i ettertid ser jeg det var dumt å lage flere bygninger i samme prosjekt da jeg har behov for å justere dem individuelt i forhold til terrenget. Alle bygningene har felles texturefil og det jeg lurer på nå er: Hva er beste måte å separere disse bygningene på? En mulighet er vel å eksportere èn og èn fra Blender til MSFS. Risikerer jeg da å få flere texturefiler som inneholder det samme eller kan de ulike bygningene bruke samme fil? Ønsker helst å unngå å lage nye filer til hver bygninger for så å måtte UV-mappe på nytt...om dere skjønner..:) Mulig dette ikke er et problem siden jeg er fersk i dette og ikke har 100% kontroll på Blender og SDK.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 I teorien skulle det ikke være noe problem å eksportere en og en fra Blender (ved å sette merke i boksen som heter noe sånt som "selected only"). Du kan også kopiere fra en blender fil og lime inn i en annen blenderfil hvis du har flere blendervinduer åpne. Så lenge teksturfilen heter det samme så skulle det gå greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 28. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2021 (endret) 5 timer siden skrev Kjetil Garpestad: I teorien skulle det ikke være noe problem å eksportere en og en fra Blender (ved å sette merke i boksen som heter noe sånt som "selected only"). Du kan også kopiere fra en blender fil og lime inn i en annen blenderfil hvis du har flere blendervinduer åpne. Så lenge teksturfilen heter det samme så skulle det gå greit. Ok. Mulig jeg bare kopierer over og lager separate objekter. I package-folderen oppdaget jeg forresten at der var duplikater av flere texturer. For eksempel hadde jeg fått en fil ved navn ABC_PNG.PNG mens originalen var ABC.PNG. Aner ikke hvorfor det skjer. Filene var identiske og eneste forskjell var at den ene hadde fått tilført en ekstra _PNG i navnet. Ser at Blender lager flere versjoner av materialene jeg bruker men ser ikke sammenheng her med at hele texture-filen blir duplisert. Vært borti fenomenet eller er det noe åpenbart jeg gjør feil som man må passe på i Blender? Endret 28. juni 2021 av Sauron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Har dessverre ingen god forklaring på hvorfor du får lagt til _PNG der. Når blender dupliserer ting pleier den jo heller å legge til .001 på slutten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.