Gå til innhold

Spørsmål vedrørende texturefiler.


Anbefalte innlegg

Hei,

Har laget flere bygninger i Blender med texture og det hele. Nå i ettertid ser jeg det var dumt å lage flere bygninger i samme prosjekt da jeg har behov for å justere dem individuelt i forhold til terrenget. Alle bygningene har felles texturefil og det jeg lurer på nå er:

Hva er beste måte å separere disse bygningene på? En mulighet er vel å eksportere èn og èn fra Blender til MSFS. Risikerer jeg da å få flere texturefiler som inneholder det samme eller kan de ulike bygningene bruke samme fil? Ønsker helst å unngå å lage nye filer til hver bygninger for så å måtte UV-mappe på nytt...om dere skjønner..:) Mulig dette ikke er et problem siden jeg er fersk i dette og ikke har 100% kontroll på Blender og SDK....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien skulle det ikke være noe problem å eksportere en og en fra Blender (ved å sette merke i boksen som heter noe sånt som "selected only"). Du kan også kopiere fra en blender fil og lime inn i en annen blenderfil hvis du har flere blendervinduer åpne. Så lenge teksturfilen heter det samme så skulle det gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden skrev Kjetil Garpestad:

I teorien skulle det ikke være noe problem å eksportere en og en fra Blender (ved å sette merke i boksen som heter noe sånt som "selected only"). Du kan også kopiere fra en blender fil og lime inn i en annen blenderfil hvis du har flere blendervinduer åpne. Så lenge teksturfilen heter det samme så skulle det gå greit.

Ok. Mulig jeg bare kopierer over og lager separate objekter. I package-folderen oppdaget jeg forresten at der var duplikater av flere texturer. For eksempel hadde jeg fått en fil ved navn ABC_PNG.PNG mens originalen var ABC.PNG. Aner ikke hvorfor det skjer. Filene var identiske og eneste forskjell var at den ene hadde fått tilført en ekstra _PNG i navnet. Ser at Blender lager flere versjoner av materialene jeg bruker men ser ikke sammenheng her med at hele texture-filen blir duplisert. Vært borti fenomenet eller er det noe åpenbart jeg gjør feil som man må passe på i Blender?

Endret av Sauron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...