Sauron Skrevet 18. juni 2021 Del Skrevet 18. juni 2021 Hei, Er det noen her som benytter seg av flere LOD når dere lager objekter til scenery i Blender? Hvor viktig er dette i så fall? Videre, er det en enkel måte å få objekter "kolliderbare" på? Slik det er nå kan jeg glatt fly inn i bygninger etc som jeg lager... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 18. juni 2021 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg prøver så godt jeg kan å bruke retningslinjene for LOD i sdk dokumentasjonen, men ikke alltid. Alle selvstendige objekter på flyplassene mine har 3 LOD nivå der siste nivå er ca 100 tris og mellomnivået er halvparten av full. Jeg har ikke orka å lage LODs for hovedbygningene på ENBO og ENBR ennå, men shelter, lysmaster, kjøretøy og lignende bruker det. I teorien skal man kunne slå på collision og road material i blender, men har foreløpig bare fått road material til å fungere for helipads. Er ifølge sdk lurt å lage et separat usynlig objekt for disse slik at det blir mindre å beregne for simmen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 20. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2021 Den 19.6.2021 klokken 0.18 skrev Kjetil Garpestad: Jeg prøver så godt jeg kan å bruke retningslinjene for LOD i sdk dokumentasjonen, men ikke alltid. Alle selvstendige objekter på flyplassene mine har 3 LOD nivå der siste nivå er ca 100 tris og mellomnivået er halvparten av full. Jeg har ikke orka å lage LODs for hovedbygningene på ENBO og ENBR ennå, men shelter, lysmaster, kjøretøy og lignende bruker det. I teorien skal man kunne slå på collision og road material i blender, men har foreløpig bare fått road material til å fungere for helipads. Er ifølge sdk lurt å lage et separat usynlig objekt for disse slik at det blir mindre å beregne for simmen. Er der noe sted hvor dette er beskrevet mer i detalj for Blender? Hvordan gjør man det i praksis? Må man lage nye objekter for hver LOD og hvordan definerer man hva som er hva i Blender? Og til slutt...hvor viktig er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.