Gå til innhold

Nytt fly "tante Ju" Ju-52 kommer ca. i august


Anbefalte innlegg

Har så vidt fått testet denne. Modelleringen er bra. Den flyr ok men den har også noen bugs.
Noe av det første jeg bet meg merke i, var høyderor som (i alle fall hos meg) ikke vil i nøytral posisjon.

Det har blitt gjort et bra stykke arbeid med denne - ingen ting å si på finishen. Modellen er rimelig, og da får man kanskje tåle at ikke alt er på plass fra dag 1.
Det blir rapportert en del vansker med kjøp fra Microsoft Store. Det ser ut som om kjøp/nedlasting går lettere via Steam.

Selv har jeg kjøpt denne fra Microsoft Store, og hadde ingen problem med verken nedlasting eller installasjon.

 

Skjermbilde (4012).jpg

Skjermbilde (4022).jpg

Skjermbilde (4014).jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut av saken med høyderorene. Flyet har (selv med full powersetting) en tendens til å miste høyde. Jeg trimmet den da, men det visuelle utslaget på høyderorene er formidabel. Det er ingen trimtab på høyderorene, så hele roret trimmes. Jeg vet ikke om det slik i virkligheten, men det er vel gjerne det. Men utslaget på rorene kan umulig være riktig. Modellen mangler dokumentasjon, så det blir mye prøving og feiling. Blant annet så har jeg 3 lys (trolig taxe/landdingslys). Finner ikke bryterne til disse noen steder. Ikke alt i cockpit virker heller. Jeg kjører den i "modern" mode. Jeg har også forsøkt å kjøre den i "legacy" mode uten at det gjorde store forskjeller. Men bevares - flott å ha en JU 52 i simulatoren, så får vi håpe at ting kommer på plass etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt noen problemer med lysene på denne. Bryterne på Bravo Yoke'n fungerte noen ganger og noen ganger ikke.

Har ikke merket noe med rorene, men det er vel fordi jeg sitter og håndflyr den hele tiden. Men jeg synes den er fin og stabil, en skikkelig sightseeing fly. Men rask er den ikke! 🙂

Her er den offisielle tråden forresten. Første post tar for seg problemet med lysene.

https://forums.flightsimulator.com/t/official-discussion-junkers-ju-52/458062

Endret av BJM62
La til link til tråd
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo skje, noen sarte sjeler har blitt krenket. En livery av en viss diktators personlige fly ble for mye og er nå blitt fjernet fra flightsim.to.

Folk blir jo omtrent beskyldt for å være nazister, men for meg er det flyhistorie. Hva med Stalins personlige fly, hadde det vært annerledes?

628399336_Hitlersplane.jpg.5f14b2fdb311bc2e3c567d13df6dbd1d.jpg

Og denne under, hadde den sluppet gjennom sensuren hvis det hadde blitt laget en livery?

d212eawjmu571.jpg.87cb4ed06c6ac5924c106cf188e7404b.jpg

Jeg er imot at historien blir sensurert eller forandret på, noe som i våre tider har blitt helt vanlig desverre. Det blir litt for likt 1984.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jernkorset benyttes fortsatt av dagens Luftwaffe, deri er det en vesensforskjell fra bruken av hakekorset under Hitlers regime. Hvorvidt dette er "knebling" utført av "sarte sjeler" skal jeg ikke mene for mye om, men jeg er ikke overrasket over at det vekker sterke reaksjoner.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 6.oktober 1946 gjenopptok Det Norske Luftfartsselskap (DNL) sin kytstrute med fly fra Bergen til Kristiansand. De tok i bruk et av de mest driftssikre passasjer fly på den tiden "Tante Ju" . Tre Junker-52 sjøfly med plass til 17 passasjerer og et mannskap på 3. Flyet startet og avsluttet den daglige turen i Bergen. Det mellomlandet i Haugesund og Stavanger (Sømmebukta, Hafrsfjord.Norwegian-airline-DNL-Junkers-Ju-52-3m(W)-civil-LN-DAF-at-Stavanger-Airport-Sola-1937-01.jpg.6a5dff4971f970b7e42c04305e3eb0de.jpg) før ferden gikk videre til Kristiansand. 

Endret av alfme
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...