Gå til innhold

Fagernes Lufthavn, Leirin ENFG


Anbefalte innlegg

Da har man jobbet litt med å total-renovere Leirin Flyplass. Den ligger jo veldig fint til der i valdres, men lett å glemme den litt også må jeg innrømme! 😬 Spesielt etter at Avinor la ned driften der. Valdres Flyklubb opprettholder i alle fall aktiviteten der, så det er bra. Plassen er vel til salgs også, så hvis noen har litt for mye av det gode, hvorfor ikke kjøpe den 🤣

Uansett, her er et bidrag av den vakre plassen. Nye modeller og apron, terraforing osv. Skal vel være nedlastbar nå. https://flightsim.to/file/16170/fagernes-airport-leirin-enfg

 

 

fag1.jpg

fag2.jpg

fag5.jpg

fag7.jpg

fag9.jpg

fag10.jpg

  • Like 8
  • Thanks 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden skrev Hans Erik Bye:

Herlig plass ! Glimrende arbeid! Tusen takk !!  Kjenner meg godt igjen fra mange landinger og besøk på kafeen på "Den himmelske freds plass" Eneste jeg har å si er at vindpølsene peker 180 grd feil. 😉

Bare hyggelig og takk for tilbakemelding! 😃 Den sabla pølsa ja, skal vri den om til neste oppdatering ☺️ 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et flott stykke arbeid. Men ingen av mine fly (gratis og betalte) vil ta av fra denne flyplassen. Uansett hva jeg gjør med min Thrustmaster, eller manuelt fra panelet inne i flyene så vil de ikke flytte seg av flekken. Thrusteren(e) står i midstilling, og beveger jeg dem opp, så spretter de straks ned til midtstilling igjen. Lander jeg på denne flyplassen stopper flyene raskt, og motoren(e) slås av automatisk. Dette skjer på et par andre flyplasser også. Balnt annet ENSN og ENVY. Om jeg fjerner ENFG og ENSN oppfører flyene seg normalt.

 

Endret av alfme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev alfme:

Et flott stykke arbeid. Men ingen av mine fly (gratis og betalte) vil ta av fra denne flyplassen. Uansett hva jeg gjør med min Thrustmaster, eller manuelt fra panelet inne i flyene så vil de ikke flytte seg av flekken. Thrusteren(e) står i midstilling, og beveger jeg dem opp, så spretter de straks ned til midtstilling igjen. Lander jeg på denne flyplassen stopper flyene raskt, og motoren(e) slås av automatisk. Dette skjer på et par andre flyplasser også. Balnt annet ENSN og ENVY. Om jeg fjerner ENFG og ENSN oppfører flyene seg normalt.

 

Heisann, Takk for tilbakemelding :) 

Vedrørende mystisk motorkutt på de nevnte plassene, aner jeg ikke hva det kan være for noe. Har ikke hørt om dette før, mulig noen her har noen ideer om hva det kan være for noe😐 Foreløpige tilbakemeldinger er at det fungerer som normalt. Skal prøve å google litt på det selv så sjekke om det er et kjent problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden skrev Steffen Andre Hustveit:

Heisann, Takk for tilbakemelding :) 

Vedrørende mystisk motorkutt på de nevnte plassene, aner jeg ikke hva det kan være for noe. Har ikke hørt om dette før, mulig noen her har noen ideer om hva det kan være for noe😐 Foreløpige tilbakemeldinger er at det fungerer som normalt. Skal prøve å google litt på det selv så sjekke om det er et kjent problem :)

Motorkutt er en sak. Men at alle fly nekter å ta av, og at thruster i cockpiten ikke lar seg betjene manuelt, men spretter tilbake til midtstilling er enda mer betenkelig. Jeg regner med at andre ikke har det beskrevne problemet. Jeg har hatt MSFS i ulike versjoner siden 1982, samt flere andre. Dette problemet har blittet luftet på nett flere ganger. Ikke minst i 2012. Men en løsning har aldri kommet for dagen. Ikke minst siden det å fjerne den problemfyllte flyplassen til fordel for MS sin egen løser problemet. Men jeg kan ikke la være å høre om andre har erfart det samme som jeg, og funnet en løsning.  

Endret av alfme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...