Gå til innhold

vFlyr - Flyr Virtual Airlines


Henrik Isaksen

Anbefalte innlegg

Tenkte det var like greit å lage egen tråd om dette. Har laget en Flyr Virtual for de som måtte ønske å simulere deres operasjoner på Flight Sim.
vFlyr benytter VAMSYS, det samme systemet som Virtual Ryanair og mange andre bruker i disse dager, og er et ekstremt brukervennlig og solid system.

Flåten er som muligens kjent bestående av B738, men vi tillater for øyeblikket A320Neo (FlyByWire) for MSFS brukere inntil PMDG releaser sin 737!
Om dere skulle ønske å bli med, er det bare å følge denne lenken:

https://vflyr.eu/

 

Takk :)

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Roy Johansen:

Lastet ned Flyr-livery til PMDG 737, men den har ikke PTP-fil og det var ingen read me-fil i pakken som forklarte hvordan man la den til. Noe som vet?

Hei Roy, så gøy at du ble med i vFlyr! Det ligger en cfg.txt som tilsvarer "read me"
Om du ikke har gjort det før, så skal du basically gjøre følgende:

-Kopiere innholdet i cfg.txt
-Gå til NGXu 737-800BW folderet og finn aircraft.cfg
-Scroll ned til den nederste liveriet, under dette skal du lime inn innholdet fra cfg.txt. 
- Deretter skal du erstatte "xx" fra cfg.txt men nummeret etter forrige entry i aircraft.cfg

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden skrev Roy Johansen:

Strålende, takk. Eneste jeg sliter litt med nå er å finne ut hvor jeg skal putte texturefolderen. Mine forsøk har kun gitt feilmelding når jeg forsøker å laste inn Flyr-liveryet i FSX.

 

Det er nok fordi dette er en livery til PMDG 737NGXu, og funker dermed kun på P3Dv4 og P3Dv5 dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å gi en liten oppdatering på vFlyr!  Vi har nå 134 piloter, flydd nærmere 300 flights og over 480 timer loggført! Om noen har lyst til å simulere Flyr sine operasjoner i Fly Simulator er det bare å bli med på https://vflyr.eu/ 😄

Vi har support for både MSFS, P3D og X-Plane, og tillatter bruk av FlyByWire A320 for MSFS brukere. Vi har også lagt til Flyr sine fremtidige destinasjoner så du har bedre utvalg! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden skrev Niels Overgaard Hansen:

Har lidt det samme problem her i dk. Virker her som serveren er meget langsom. Discord vil heller ikke rigtigt samarbejde ? Pirep er også on and off.

Serveren skal være temmelig average for nettsiden. Vi bruker VAMSYS til alt VA relatert som er det beste man får tak i egentlig. Ikke noe innenfor min kontroll men ikke hatt eller hørt om spesielle issues med det i de 8 årene jeg har benyttet meg av VAMSYS. Discorden vår er veldig aktiv, så vet ikke helt hva du sikter etter her? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Henrik

Der er sikkert en hel del der falder tilbage på mig selv. Har ikke før været 100% på virtuel flying.😅 Men jeg har ganske stærkt materiel og det går lidt langsomt med at komme rundt på siden. Er ved at sætte mig ind i hvordan jeg registrerer flyvningerne m.m. Men jeg skal nok komme efter det. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niels, da har jeg gitt deg access på Discorden. Man får ikke automatisk tilgang til Discorden, det står instruksjoner i request-access kanalen når man joiner serveren.
Så du hadde Discord-bruker med FOX0459 som brukernavn så har nå gitt deg access.

Angående hastighet på VAMSYS, så tar det ca. 1 sekund for meg å komme inn på de diverse sidene, så prøv å slette cookies og data i nettleseren din om det går tregt :) 
Jeg har prøvd samtlige sider uten issue

 

For å booke en flight, trykker du "Flight Centre -> Book Flight" og velger den flighten du vil ha.
For å tracke flyvningene må du gå til "Resources -> Pegasus ACARS Client" og kjøre denne samtidig som du flyr. Den sender data osv. til VAMSYS slik at du får flytid osv. registrert.
Du finner noen tutorials på YouTube om du søker "VAMSYS tutorial"

Endret av Henrik Isaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...