Rune Andersen Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 Som sikkert flere har sett (youtube, microsoft MSFS forum) så tipses det om å sette rendering scaling til 200 i MSFS (For vanlig skjerm/monitor). Switcher du til VR så vil du oppleve en bedre ytelse i VR. Har selv testet det og det er ingen placebo effekt. Forklaring på dette kommer nok etterhvert frem. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 (endret) Takk for tipset! Må testes i kveldinga. Man rører altså ikke innstillingene i VR, men kun setter scaling til 200 under "2D"? Edit: https://forums.flightsimulator.com/t/apparently-200-render-scale-in-pc-settings-does-wonders-for-vr-performance/408242/82 Endret 9. juni 2021 av Arild_Pedersen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Andersen Skrevet 9. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2021 Korrekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainNetflix Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 (endret) Jøss, har prøvd det på min ROG STRIX B550-F, Rysen 7 5800X og Reverb G2 og det gir jevnere framerate i VR! 🙂 Håper Asobo finner ut årsaken og implementerer det ordentlig i simmen. Endret 9. juni 2021 av CaptainNetflix Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 9. juni 2021 Del Skrevet 9. juni 2021 Ja dette var snodig. Har fått testet litt nå, og jeg synes også det ble bedre. Virket som at flyten i cockpit ble bedre hos meg(mindre ghosting), men jeg har hatt fin flyt lenge, men ett eller annet skjer her ja. Veldig bra tips, Rune! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 9. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 9. juni 2021 Da har jeg også fått testet frem og tilbake med C Longitude. Enig med Arild.. noe skjer.. Litt bedre flyt i lav høyde (mindre stuttering) I stor høyde gjør det ingen særlig forskjell hos meg. Jeg har også egentlig funnet greie settings som flyter bra fra før av. Men det er jo veldig rart at å endre settings i 2D gjør en forandring i VR? Skulle vel strengt talt ikke ha noe med hverandre å gjøre i det heletatt. 😵 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harry Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 placebo er hva det er. Det keiserens nye klær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.