Gå til innhold

V pilot i VR ?


Hans Erik Bye

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Er det noen som flyr VR på VATSIM som kan fortelle hvordan de bruker V-pilot ? Jeg har fått audio og mikrofon til å virke gjennom min G2, men må av med brillene for å se V-pilot boksen. Hender jo man får tekst meldinger osv.. og det blir jo veldig tungvint. Dersom noen har en løsning på dette hadde det vært supert 😎✈️ 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sakset fra et annet forum. Testa dette og fungerer finfint hos meg:

For HP Reverb G2 with WMR:

  • start WMR
  • start the app you want to see in the cockpit
  • start MSFS and switch to VR
  • take the right controller and press the windows button
  • on the upcoming screen select Apps on the right
  • in the list select the app you want to see in the cockpit (in my case LittleNavMap or AirServer)
  • press the button below your index finger and while you keep it pressed move and size the window to the place in the cockpit where you want it to stay
  • release index finger
  • pin it with the small sign (2nd from the right) in the title bar of the imported window
  • go back to MSFS by pressing the windows button on the controller again

mvh Freddy

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har vært på ferie så har ikke fått testet. Kom hjem til sim update og kaos, så nå starter arbeidet med å justere inn alle settings på nytt. Håper patchen i ettermiddag vil hjelpe noe 😵💫 Før jeg reiste fløy jeg en tur på Vatsim for å teste. Lyden og mikrofonen i min G2 fungerte utmerket på Flesland. Startet vr pilot appen på utsiden av simmen og skrev i flightplan at jeg ikke kan lese/sende tekst. Men jeg så faktisk andre som tekstet. Stripa med tekst kom rett foran nesen på meg. Så hvis det funker på den måten en stund er det godt nok for meg. Jeg bruker bare voice uansett ☀️✈️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt fint. Testet også cortana med diktering til tekst, og det funket fint det også. Jeg bruker kun voice, men det hender det går litt tekstmeldinger på si til atc eller andre piloter, så greit å få konstatert at det også lar seg gjøre selv uten aktiv håndkontroller.
TRenger en modelmatch, men de som ligger på .to er beskrevet som ikke bekreftet i SU5.

En annen stor ting er at jeg aldri har flydd VFR på VATSIM før og må studere litt fraselogi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden skrev Geir Teigo:

Det gikk helt fint. Testet også cortana med diktering til tekst, og det funket fint det også. Jeg bruker kun voice, men det hender det går litt tekstmeldinger på si til atc eller andre piloter, så greit å få konstatert at det også lar seg gjøre selv uten aktiv håndkontroller.
TRenger en modelmatch, men de som ligger på .to er beskrevet som ikke bekreftet i SU5.

En annen stor ting er at jeg aldri har flydd VFR på VATSIM før og må studere litt fraselogi.

Supert at det virker bra for deg også! Takk for rapport! For meg er det omvendt…mest vant til å fly VFR 😁✈️
Flyter forresten veldig greit i VR nå. Kunne vært litt bedre farger og lys, men viktigst for meg at det flyter godt. Regner med mye vil bli bedre etterhvert. Ser ut til at Zendesk og div andre inputs vil påvirke Asobo til endel fix, forhåpentligvis i nær fremtid.  
Sees bak neste Cumulus 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.6.2021 klokken 2.57 skrev Freddy Wilhelmsen:

Hei!

Sakset fra et annet forum. Testa dette og fungerer finfint hos meg:

For HP Reverb G2 with WMR:

  • start WMR
  • start the app you want to see in the cockpit
  • start MSFS and switch to VR
  • take the right controller and press the windows button
  • on the upcoming screen select Apps on the right
  • in the list select the app you want to see in the cockpit (in my case LittleNavMap or AirServer)
  • press the button below your index finger and while you keep it pressed move and size the window to the place in the cockpit where you want it to stay
  • release index finger
  • pin it with the small sign (2nd from the right) in the title bar of the imported window
  • go back to MSFS by pressing the windows button on the controller again

mvh Freddy

Heisann! Jeg har prøvd denne fremgangsmåten, men lykkes ikke med å få VPilot inn i cockpit. Vinduet kommer opp, men den viser at programmet er i dvale med Zzzz..., så selv om jeg klikker for å vekke dette opp forsvinner vinduet. Når jeg sjekker på selve desktop er programmet startet. Vet du om en workaround på dette? Det fungerer å åpne f.eks. OnNote, nettleser og annet, men tillater bare ett vindu av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres nesten ut som du "tar med deg" feil program. Prøv det her:

Start sim og VR og start en flight. Når du er i cockpit, trykk Windows-knappen og klikk All Apps på høyre side. Scroll frem til Classic Apps og videre til vPilot. Start programmet.

Klikk oppe i høre hjørne på "Follow me" og vinduet vil være med hele tiden.

Vi må klikke Windows+Y for bytte mellom simulator og vinduet du har dratt med deg.

Dette funker helt fint her iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...