Gå til innhold

Spørsmål om Navigraf


RoyGjae

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et spørsmål jeg lurer på om noen som abonnerer på kart fra Navigraph kan svare meg på. Jeg har siste syklus med kart oppdatert (AIRAC Cycle 2105) innstallert i MSFS 2020. Likevel opplever jeg at SID og STAR ikke stemmer overens med kart fra Navigraf og kart i simulator. Jeg merker dette spesielt fra Florø rw06 og velger GOMD1G. Den skal da i kart fra Navigraf ha en sving som går rundt hele flyplassen med høyresving, men i simulator tar den en venstresving i stedet for. Noen som vet hva dette skyltes? Skal ikke kart samsvare med hverandre når man abonnerer på kart fra Navigraf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Generelt er vel SIDs og STARs (fortsatt) litt buggy i MSFS (tror dette er uavhengig om du benytter default eller Navigraph), ref denne tråden: 

 

Når det gjelder eksempelet ditt, så ser jeg at svingen rundt/over flyplassen ikke har noe waypoint før FL705, så tipper at MSFS bare tolker det at du skal fly direkte fra RWY threshold direkte til første waypoint.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar Ø.C.H.

 

Jeg kan heller ikke tro annet enn at det dreier seg om bug, men syntes det er litt rart det også da Navigraf sier at kartene deres fungerer med MSFS og at disse blir oppdatert hver måned.

Gleder meg til Sim Update 4 som kommer til uken og World Update 5 med oppdatering på Norden. Håper disse oppdateringene kan rette noe på SID og STAR her i Norge 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...