Gå til innhold

CH Products yoke til flightsim 2000


Jan Olav

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har en yoke, throttle quadrant og pedaler fra CH products. 

Fikk meg en ny datamaskin i dag og lastet ned flightsimulator fra Steam. 

Til nå har jeg fått konfigurert thottle quadrantsene og pedalene.

Problemet oppstår når jeg skal konfigurere yoken. 

Default så har flightsim funnet denne yoken, men det skjer ingenting når jeg beveger elevator up og down inne på instillingene slik som man ser på de andre bildene f.eks rudder axis.

Så når jeg går inn å trykker og legger inn manuelt, der jeg finner den så registerer den at jeg har tatt stikken f.eks til venstre inne på aileron axis. Bekrefter valget. Når jeg kommer tilbake i innstillingsskjermbildet da så har denne søylen som viser input på aileron control forsvunnet. Og den registrer kun hvis jeg tar stikken helt til venstre. Har prøvd det samme til høyre. Og har også prøvd elevator også, men søylen forsvinner, den registrer rett og slett ikke signalene som en axis, men mer som ett digitalt signal. 

Vet at yoken virker fordi jeg brukte den på laptoppen på P3D i går. 

Har også prøvd å laste ned appen CH controll, og der også virker kontrollen. 

Husker på P3D så mener jeg på vi lastet ned ett program som het FSUISP, og kalibrerte alle kontrollene i dette programmet. Er det samme løsning på Flightsim 2020 eller har dere en annen løsning? 

MVH

Jan Olav Hansen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker CH Yoke uten noen problemer, så det skal gå greit uten noe tilleggsprogrammer.

Av andre årsaker bruker jeg et program som heter AxisAndOhs. Her kan jeg sette opp forskjellige profiler som lastes automatisk avhengig av hvilket fly jeg skal bruke. I tillegg så kan programmet sende HVAR og LVAR script til simmen slik at du kan programmere funksjoner som ikke er default.  

Prøveversjon kan lastes ned fra https://axisandohs.weebly.com/ hvis du vil teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...