Gå til innhold

SkyVector kart i MSFS i inflight meny


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt SkyVector en del oppgjennom og laget en VFR-plan i går for en tur som jeg ønsket å dele flightplan, kart, frekvenser etc. på. Planen lagres i et Garmin .fpl format og jeg begynte å undersøke om dette kunne loades i MSFS siden det er G100/G3000 i mange av flyene.
Det viste seg at det ikke gikk sånn uten videre, men jannem er det kommet et SkyVector-addon som gir et nytt icon på inflight meny og som tar opp kart i view på samme måte som det innebyggede VFR-kartet (shortcut tast V).

Er det noen som har testet dette i praksis? Jeg får selv prøvd det i kveld, men dersom det er noen tips til funksjonalitet så tar jeg gjerne det med meg inn i testen.

Det er også vesentlig at selve flightplan også kan legges inn i avionikken, men så langt har jeg ikke kommet enda.

Sjekk SkyVector her: https://skyvector.com/

Og sjekk addon til MSFS her: https://msfsaddons.com/2020/10/03/load-skyvector-inside-msfs-with-this-toolbar-mod/

Dette kan plutselig bli et veldig fint verktøy om det fungerer skikkelig i VR OG flightplans importeres/loads i flyene. Det er jo et glimrende alternativ til Navigraph uten VR også. Gleder meg til denne testen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Geir Teigo endret tittelen til SkyVector kart i MSFS i inflight meny

Har aldri blitt fortrolig med denne... JEg benytter Aivlasoft EFB + IOS fra Prosim, men behovet er jo litt endret nå når jeg flyr smått i MSFS med VR. Får se hva jeg ender opp med etterhvert, men kult å se at det er enkelt å legge opp egne vinduer med eget innhold slik som denne SkyVector saken har koden til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...