Gå til innhold

Navigraph FPL -> MSFS funker dårlig?


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Har nylig fått installert Navigraph. Flott program/database men jeg sliter med å få over gode Flightplans ved å eksportere .FLT filene til MSFS. Lager de helt flottte i Navigraph, ser veldig bra ut, men når de loades i MSFS så mangler det ofte waypoints. Typisk eksempel er inn til ENGM hvor alle wpt's inne i "vifta" er blitt borte. Det merkelige er at hvis jeg derimot bygger hele FPL direkte inne i MSFS så er alle WPT med..... noen som har en forklaring (brukerfeil?) eller er det bugs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

"Vifta" er en del av STAR som du legger inn i FMC når du nærmer deg flyplassen... Det samme skjer i P3D med PMDG og QW787. Tenk deg at du skal fly ENGM KJFK, da er det vanskelig å vite hvilken rullebane som er i bruk når du kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
29 minutter siden skrev Arne Lockert:

"Vifta" er en del av STAR som du legger inn i FMC når du nærmer deg flyplassen... Det samme skjer i P3D med PMDG og QW787.

Er ikke så bevandret enda og flyr bare TBM930 på disse turene. Jeg er min egen ATIS og vet rwy in use før jeg tar av 😁😁

P.S etter 30 år som ATC så vet jeg at vifta er en del av en STAR.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Sander Johansen:

Har nylig fått installert Navigraph. Flott program/database men jeg sliter med å få over gode Flightplans ved å eksportere .FLT filene til MSFS. Lager de helt flottte i Navigraph, ser veldig bra ut, men når de loades i MSFS så mangler det ofte waypoints. Typisk eksempel er inn til ENGM hvor alle wpt's inne i "vifta" er blitt borte. Det merkelige er at hvis jeg derimot bygger hele FPL direkte inne i MSFS så er alle WPT med..... noen som har en forklaring (brukerfeil?) eller er det bugs?

Dumt spørsmål kanskje, men du har installert Navigraph inn i MSFS også? Hvis ikke så bruker vel denne NavBlue og de punktene de har bestemt seg for å legge inn i simulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

På Navigraph.com siden er det en link til beta versjon. Den må lastes inn og startes slik at den laster inn gjeldene AIRAC inn i MSFS. (Det er altså et lite ekstra program som må startes) Du vil kunne se deg selv i real time tracker som du beskriver selv uten dette tillegget, men altså uten riktige NAV data.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Synes SimBrief ble vel komplisert og "overkill" til mitt bruk, så håper fortsatt å finne ut av dette.

Lager altså en FPL i Navigraph fra BR til GM med GOKAB dep og ADOPI3M STAR, noe som ser slik ut på min skjerm

Den inneholder som sagt alle WPT i "vifta" fra ADOPI til BAVAD

Når jeg eksporterer til MSFS og laster inn så er alle WPT mellom GM428 og BAVAD (dvs vifta) borte se bilde (beklager størrelsen)

Har prøvd andre STAR's til GM, eks ESEBA og de ser normale ut. 

Hvis noen gidder, kunne de gjort en kjapp FPL som er lik og se hva resultatet blir?

Beklager allt maset om dette, men blir bare så nysjerrig når ting ikke funker 😉

 

Navigraph.jpg

MSFS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Er nok mest sannsynlig enda en barnesykdom i MSFS.Importerte denne ruten fra Simbreaf og vifta er helt i orden den,men straks du endrer approach fra automatisk til noe annet så forsvinner den så ILS blir helt umulig å legge inn så lenge du ikke kan redigere ruten manuelt i MSFS,

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok MSFS. Har prøvd samtlige approaches fra ADOPI som burde gått gjennom vifta og ingen funker. Hvis jeg derimot bruker ADOPI og legger inn en approach på f.eks. 01L/01R så får jeg vifte så det griner. MSFS som er ute og sykler. Det hjalp heller ikke å bytte til eller fra mellom default ENGM og kw-oslo-engm.

image.png.e02be9b38705d98597466fa0e14123ea.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...