Gå til innhold

FS2020.


Anbefalte innlegg

Jeg har min på d disk. WIN er på C. Men er det noen ulempe med å ikke ha fs på C ?? Det er noe kluss at fs ikke finner ett fly noen ganger osv. som noen har skrevet om. Kan det være fordi fs ikke er installert på C ?? Noen som kan dette ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden skrev DUS:

Jeg har min på d disk. WIN er på C. Men er det noen ulempe med å ikke ha fs på C ?? Det er noe kluss at fs ikke finner ett fly noen ganger osv. som noen har skrevet om. Kan det være fordi fs ikke er installert på C ?? Noen som kan dette ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Om det heter C eller D eller E har ingenting å si. Men om D er en annen fysisk disk enn C vil det absolutt ha betydning. Se ellers kommentaren fra @Robert Hulthin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har M2 ssd disker.  C er win disk ja og d er  m2 ssd disk inni pcn. Altså ikke ekstern disk med kabel.  Jeg bare spør fordi jeg overhodet ikke er noen spesialist 😀 . Men på D disken der MSFS er installert så er det i community nappa der en legger inn addone. MEN det er jo en community mappe til som ligger på C disken i noen undermapper på user.   Har opplevet at jeg må legge inn addone på begge community mappene , det holder ikke å bare legge inn på community på D disken der MSFS er installert.   Dessuten så inni spillet så står det at 22 stk addone ikke er installert , men det er de og de virker.  I den forbindelse lurer jeg på om hvis en har msfs installert på win disken at en slipper å legge addone i 2 forskjellige community mapper ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ikke hørt om det problemet før og har samme opsett på disker som deg
men jeg har det meste av addon lagt inn i egen mappe som organiseres via addon manager (FSPLink eller MsFs addon linker )så jeg har kontroll på hva som er der inne og lett og greit å holde orden på 😉
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev DUS:

Har M2 ssd disker.  C er win disk ja og d er  m2 ssd disk inni pcn. Altså ikke ekstern disk med kabel.  Jeg bare spør fordi jeg overhodet ikke er noen spesialist C . Men på D disken der MSFS er installert så er det i community nappa der en legger inn addone. MEN det er jo en community mappe til som ligger på C disken i noen undermapper på user.   Har opplevet at jeg må legge inn addone på begge community mappene , det holder ikke å bare legge inn på community på D disken der MSFS er installert.   Dessuten så inni spillet så står det at 22 stk addone ikke er installert , men det er de og de virker.  I den forbindelse lurer jeg på om hvis en har msfs installert på win disken at en slipper å legge addone i 2 forskjellige community mapper ?

Det er litt i overkant komplisert hvordan dette fungerer. Dersom du installerer MSFS på en annen drive enn C så vil det allikevel opprettes en mappestruktur på drive C:, men det meste av dette (alt?) er bare såkalte "symbolske lenker" som "peker til" de egentlige katalogene/filene som ligger på den katalogen du valgte å installere MSFS på.

Dersom du installerte MSFS på drive C så er den "Community" mappa du ser på C er bare en symbolsk lenke som "peker" på en mappe som ligger på drive D:. Og om du går til "Community" mappa på drive C i for eksempel "File Explorer", så er du egentlig i en mappe som befinner seg på drive D:. Det du legger i denne mappa er med andre ord synlig begge steder, og legger du den ett sted så er den synlig det andre stedet, for det er jo samme mappe.

Dette med "symbolske lenker", som altså egentlig bare er "pekere" til andre filer/kataloger, har vært vanlig i en rekke operativsystemer i lang tid, og spesielt i Unix-varianter og etter hvert i Linux. Under Windows og så ble vel symbolske lenker innført med Windows 7 mener jeg (mulig det fantes i noen varianter av Windows NT før det), men ble vel egentlig bare brukt for enkelte "systemfunksjoner" før i Windows 10. Selv om man kunne bruke denne funksjonen som et "tjuvtriks" for å for eksempel flytte kataloger, også enkelte systemkataloger (for eksempel C:\Users) til en annen disk dersom C skulle være full. Det er vel først nå i Windows 10 at MS har tatt i bruk dette i noe særlig grad, nå er veldig mye av filene du ser "symbolske lenker", og spesielt gjelder det "apps" som du har installert på annen disk enn C.

Du kan lese mer om konseptet "symbolske lenker" her: https://www.wikiwand.com/en/Symbolic_link

Endret av Christer Johansen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...