Frank Ånstad Skrevet 20. april 2021 Del Skrevet 20. april 2021 Jeg lurer på en ting: FS2020 vil jo bli lastet med på PCen min, Disk C. Jeg har og en ekstern harddisk på 1TB. Kan jeg laste den ned på den, eller... må den på Disk C..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 20. april 2021 Del Skrevet 20. april 2021 (endret) Ja, du kan endre disk før du trykker på install. Du kan også flytte alt fra en disk til en annen ved å gå inn i apps og trykke move. Endret 20. april 2021 av MagTvei 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 20. april 2021 Del Skrevet 20. april 2021 Vær også obs på at en ekstern disk kan være langt tregere enn den innebygde disken din og kan i verste fall være helt uegnet til å ha FS2020 på. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 PS! Kan jo også legge til at jeg vil anbefale å legge FS2020 på en M.2 disk eller kjapp SSD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DUS Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg har min på d disk. WIN er på C. Men er det noen ulempe med å ikke ha fs på C ?? Det er noe kluss at fs ikke finner ett fly noen ganger osv. som noen har skrevet om. Kan det være fordi fs ikke er installert på C ?? Noen som kan dette ?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 27. april 2021 Premium Medlem Del Skrevet 27. april 2021 Tror ikke det er lurt å ha FS på EXSTERN disk skrive/Lese hastigheten der kan fort bli noe liten der vil jeg tro uten å kunne for mye om den delen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 20 minutter siden skrev DUS: Jeg har min på d disk. WIN er på C. Men er det noen ulempe med å ikke ha fs på C ?? Det er noe kluss at fs ikke finner ett fly noen ganger osv. som noen har skrevet om. Kan det være fordi fs ikke er installert på C ?? Noen som kan dette ? Sent from my iPhone using Tapatalk Om det heter C eller D eller E har ingenting å si. Men om D er en annen fysisk disk enn C vil det absolutt ha betydning. Se ellers kommentaren fra @Robert Hulthin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Skal ikke ha noe å si om du har MSFS på C:,D:, E: eller F: Det som betyr noe er hvor rask disken er. For MSFS vil jeg som sagt anbefale å ha den på en M.2 disk eller i verste fall en kjapp SSD disk. Styr unna gamle og trege skivedisker. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DUS Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Har M2 ssd disker. C er win disk ja og d er m2 ssd disk inni pcn. Altså ikke ekstern disk med kabel. Jeg bare spør fordi jeg overhodet ikke er noen spesialist 😀 . Men på D disken der MSFS er installert så er det i community nappa der en legger inn addone. MEN det er jo en community mappe til som ligger på C disken i noen undermapper på user. Har opplevet at jeg må legge inn addone på begge community mappene , det holder ikke å bare legge inn på community på D disken der MSFS er installert. Dessuten så inni spillet så står det at 22 stk addone ikke er installert , men det er de og de virker. I den forbindelse lurer jeg på om hvis en har msfs installert på win disken at en slipper å legge addone i 2 forskjellige community mapper ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 27. april 2021 Premium Medlem Del Skrevet 27. april 2021 Ikke hørt om det problemet før og har samme opsett på disker som deg men jeg har det meste av addon lagt inn i egen mappe som organiseres via addon manager (FSPLink eller MsFs addon linker )så jeg har kontroll på hva som er der inne og lett og greit å holde orden på 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Spillet rapporterer feil, så det kan du se bort fra. Feilen er kjent og kom etter siste World Update og er ikke fikset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 (endret) 2 timer siden skrev DUS: Har M2 ssd disker. C er win disk ja og d er m2 ssd disk inni pcn. Altså ikke ekstern disk med kabel. Jeg bare spør fordi jeg overhodet ikke er noen spesialist C . Men på D disken der MSFS er installert så er det i community nappa der en legger inn addone. MEN det er jo en community mappe til som ligger på C disken i noen undermapper på user. Har opplevet at jeg må legge inn addone på begge community mappene , det holder ikke å bare legge inn på community på D disken der MSFS er installert. Dessuten så inni spillet så står det at 22 stk addone ikke er installert , men det er de og de virker. I den forbindelse lurer jeg på om hvis en har msfs installert på win disken at en slipper å legge addone i 2 forskjellige community mapper ? Det er litt i overkant komplisert hvordan dette fungerer. Dersom du installerer MSFS på en annen drive enn C så vil det allikevel opprettes en mappestruktur på drive C:, men det meste av dette (alt?) er bare såkalte "symbolske lenker" som "peker til" de egentlige katalogene/filene som ligger på den katalogen du valgte å installere MSFS på. Dersom du installerte MSFS på drive C så er den "Community" mappa du ser på C er bare en symbolsk lenke som "peker" på en mappe som ligger på drive D:. Og om du går til "Community" mappa på drive C i for eksempel "File Explorer", så er du egentlig i en mappe som befinner seg på drive D:. Det du legger i denne mappa er med andre ord synlig begge steder, og legger du den ett sted så er den synlig det andre stedet, for det er jo samme mappe. Dette med "symbolske lenker", som altså egentlig bare er "pekere" til andre filer/kataloger, har vært vanlig i en rekke operativsystemer i lang tid, og spesielt i Unix-varianter og etter hvert i Linux. Under Windows og så ble vel symbolske lenker innført med Windows 7 mener jeg (mulig det fantes i noen varianter av Windows NT før det), men ble vel egentlig bare brukt for enkelte "systemfunksjoner" før i Windows 10. Selv om man kunne bruke denne funksjonen som et "tjuvtriks" for å for eksempel flytte kataloger, også enkelte systemkataloger (for eksempel C:\Users) til en annen disk dersom C skulle være full. Det er vel først nå i Windows 10 at MS har tatt i bruk dette i noe særlig grad, nå er veldig mye av filene du ser "symbolske lenker", og spesielt gjelder det "apps" som du har installert på annen disk enn C. Du kan lese mer om konseptet "symbolske lenker" her: https://www.wikiwand.com/en/Symbolic_link Endret 27. april 2021 av Christer Johansen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.