Gå til innhold

SDK bug eller bug hos meg?


Sauron

Anbefalte innlegg

Hei!

Frustrasjonen over SDK er til tider stor da jeg ofte føler at jeg ikke har fullstending kontroll. Nå har jeg et prosjekt hvor jeg blant annet har lagt ut rwy samt bygninger. Jeg åpner prosjektet og loader scenery med "Load in editor". I går kom merkelig nok ingen bygninger opp, men etter litt frem og tilbake gjorde de det. I dag åpnet jeg prosjektet på samme måte og bygningene kom opp, men oppdaget at innflygingslys var av default type. Trykket så på rullebanen for å sjekke og da står det på PAPI4...noe det skulle være. Bare ved å trykke på dette så kom plutselig belysningen som jeg skulle ha frem. Var akkurat som om SDK ikke leste inn infoen før jeg trykte på noe i properties. Noen som har opplev det samme ev. vet hva i alle dager jeg gjør som er feil? Føler til tider at det er mye random som skjer i SDK....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden skrev Kjetil Garpestad:

Dersom spørsmålet er "SDK bug" så er som regel svaret ja, selv om akkurat dette ikke er ting jeg har opplevd. Dersom det ikke skulle være bugs så kan du jo sjekke at du har fjernet original rullebane i properties for airport objektet. Ble det ok igjen etter restart av MSFS? 

Jeg får opp bygningene nå men approach-lights og papi kommer ikke opp før jeg går inn i properties og endrer til noe annet for så å sette papi igjen. Da forsvinner default og alt er ok. Er jo rart fordi den leser xml-filen men virker som akkurat det som gjelder rullebanene ikke leses ved oppstart men når jeg gjør en forandring. Kan det være noe med at jeg limte rullebanekonfigurasjonen inn i filen for å slippe å gjøre alt på nytt. Kan ikke se hvorfor det skulle være et problem...i alle fall siden den leser filen ok etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...