Gå til innhold

Hvordan håndtere konflikt mellom ulike scenery?


Sauron

Anbefalte innlegg

Hei,

Som nybegynner i dette lurte jeg på følgende: 

Jeg har installert tree-fix for nordnorge siden der er alt for mye av trær ute ved kysten. Alt vel så langt. Ifm at jeg prøver å oppgradere flyplassen på ENAN så er der naturlig nok ikke så mye trær siden treefix har tatt dem bort. Imidlertid ønsker jeg å ha litt trær i enkelte områder. Hvordan skal man håndtere dette. Hvis jeg legger til trær på flyplassen, vil andre som senere får pakken være nødt til å installere treefix for å unngå at det blir for mye trær? Eller kan jeg sette at det jeg lager innen flyplassen skal ha prioritet over treefix? Svar og forslag mottas med takk....

Endret av Sauron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du lager et poligon med høyere prioritet enn poligonet i trefixen og planter den skogen du ønsker der. Mine exclude poligoner har pri 0. Hvis jeg i tillegg har plantet trær innenfor en exclude poligon har jeg gitt dem prioritet 1. Så vidt jeg husker er ikke det gjort i Nordnorge fixen, men derimot en god del i M&R fixen. Lykke til med ENAN 🙂

Endret av Ole-Chr Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Ole-Chr Larsen:

Hei

Du lager et poligon med høyere prioritet enn poligonet i trefixen og planter den skogen du ønsker der. Mine exclude poligoner har pri 0. Hvis jeg i tillegg har plantet trær innenfor en exclude poligon har jeg gitt dem prioritet 1. Så vidt jeg husker er ikke det gjort i Nordnorge fixen, men derimot en god del i M&R fixen. Lykke til med ENAN 🙂

Ok, takk for info..:) Er det noen god måte jeg kan se andre polygoner på? De som ikke tilhører mitt prosjekt? For å si det på en annen måte, kan jeg se treefix-polygonet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så er det noen valg i developer mode - > options som tegner opp lastede polygoner med navn på pakke og type. 

Når det gjelder konflikter mellom pakker så er det sånn at prioritet fungerer, men for polygoner som har samme prioritet, eller for exclude rectangle så er det innlastingsrekkefølge som bestemmer, og den kan du aldri være 100% sikker på. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...