Gå til innhold

MSFS world update 5: Norden i juni 1.17.3.0


Anbefalte innlegg

Ble først meget skuffet da jeg står på ENAN og ser mot fjellene som er ugjenkjennelige. Men så kommer jeg nærmere og ser at at det er et meget bra MESH. Men, da kommer det store spørsmålet. Er der noen settinger som gjør at man får en litt bedre LOD på avstand. Er jo kjedelig å være noen få km fra fjellene og så er de ugjenkjennelig.... Må da finnes en mellomting...? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skrev Frank Kristiansen:

Trær, samt at +50% av alle hus er røde er noe som er litt skuffende så langt. Ellers en meget bra update. Mesh er bedre på de stedene jeg har sjekket.

Oppdaget også at der er mange som har malt husene til rødt, lyseblått og til dels gul...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden skrev Sauron:

Ble først meget skuffet da jeg står på ENAN og ser mot fjellene som er ugjenkjennelige. Men så kommer jeg nærmere og ser at at det er et meget bra MESH. Men, da kommer det store spørsmålet. Er der noen settinger som gjør at man får en litt bedre LOD på avstand. Er jo kjedelig å være noen få km fra fjellene og så er de ugjenkjennelig.... Må da finnes en mellomting...? :)

 

Det er en av forbedringene de jobber med, men det tar nok litt tid. Utviklerne svarte på det i én av Q&A-streamene. De sa at de ønsker like sterkt som oss at fjellene skal se bedre ut, og de ser det selv. Punktet står ganske høyt på ønskelista i feedback snapshot:

https://www.flightsimulator.com/feedback-snapshot

https://forums.flightsimulator.com/t/disappointing-mountain-terrain-in-the-alps-and-many-other-areas/186915

Godt mulig det er tweaks man kan gjøre selv også, men det vet jeg ikke.

Endret av Thomas Berg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Ole-Chr Larsen:

Trær er like håpløst som det alltid har vært.... Må muligens ta opp igjen arbeidet med trefixene min 😉

Støttes! Det er simpelthen overgrodd med store trær på holmer og skjær. Ellers veldig fornøyd med det som jeg har sett av mesh til nå.

Endret av Gunnar van der Meeren
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden skrev Dag Baardsen:

At least Molde's. The area around the airport is completely flat far below the rock. But Lofoten looks much better than standard, yes. Some pitches with greatly improved aerial photography.

Yeah ENML - Molde is now flat for some reason, my guess is there is some sort of flatten which has been applied. Currently working on a quick fix, no promises but should work.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Jeg er virkelig imponert over mesh rundt Leknes i alle fall, bortsett fra selve apron og parkeringsplass som er litt høy rundt bygningene. Mistenker at datagrunnlaget blir litt lurt av bygninger og biler som blir med i laserscanningen. Området rundt er mye bedre enn det som har vært mulig med manuell terraforming og til og med grøftekantene rundt brannøvelsesområdet er kommet med. Må være rundt 1x1m oppløsning. Ser ut som noen kirker har kommet med? Det er i alle fall plassert en autogen kirke ved domkirken i Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt testing nå. Er det bare hos meg Ishavskatedralen i Tromsø og Tromsøbroen mangler? 

Ser ellers meget bra ut. Irriterer meg fortsatt over at satelittfoto nord for ENDU som er dekket av skyer og ikke ser bra ut i det hele tatt enkelte steder. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet til neste bing oppdatering i håp om at det kommer på plass på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Gjort litt testing nå. Er det bare hos meg Ishavskatedralen i Tromsø og Tromsøbroen mangler? 

Sjekk at du har lagt inn World Update 5 fra marketplace

Jeg landet akkurat på broa med luftambulansen.

 

Rapport fra mine addons: ENZV, ENBR, ENSH fungerer uten store problemer. På ENBO må jeg justere høyde på alle shelter. Alle blir uansett oppdatert litt i løpet av helga.

Endret av Kjetil Garpestad
  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, ny bruker i forumet  :) - Forsøker få installert oppdateringen men får bare besekjed om "missing dependencies".

Jeg har versjon 1.16.2.0. - Når jeg forsøker laste ned står det:

Missing the following dependencies, do you wish to continue?

Minimum game version 1.16.2

Men under selve oppdateringen står det "requires MSFS 1.17.3.0. You must be running 1.17.3.0 to use this content.

 

Jeg trodde 1.17.3.0 var selve oppdateringen? Er forvirret her.

Skjer uansett ingenting når jeg trykker "Buy" på Word update V, Nordics..

Lenge siden flydd, og har sikkert oversett noe. Tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden skrev Kjetil Garpestad:

Jeg hadde samme problem med at MSFS ikke ville oppdatere. Prøv å restart pc og launch msfs igjen. Den skal så si fra om at det er en ny oppdatering som må installeres og oppdatere til v 1.17.3.0 før den starter.

Javisst, hjalp starte pcn. Fikk da beskjed om at spillet måtte oppdateres gjennom MS Store før jeg fikk starte, noe jeg aldri har opplevd før. Når det var gjort fikk jeg beskjed om 1.17.3.0.

I tillegg til at spillet automatisk har byttet til norsk språk seg jeg :| (foretrekker engelsk alltid)..

Ferdig installert nå. Bare å finne frem VR brillene. Blir vel litt trøtt på jobb i morgen :D

Takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden skrev Ole Salomonsen:

Javisst, hjalp starte pcn. Fikk da beskjed om at spillet måtte oppdateres gjennom MS Store før jeg fikk starte, noe jeg aldri har opplevd før. Når det var gjort fikk jeg beskjed om 1.17.3.0.

I tillegg til at spillet automatisk har byttet til norsk språk seg jeg :| (foretrekker engelsk alltid)..

Ferdig installert nå. Bare å finne frem VR brillene. Blir vel litt trøtt på jobb i morgen :D

Takk..

Husk og også installere Worl Update-pakken fra Marketplace!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltids rom for forbedring ;)

En annen fordel med mesh som er lokalt på hardisken er at du ikke får såkalt "morphing", da standard mesh lastes inn (fra sky) etterhvert som om du kommer nærmere.

Endret av Ø.C.H.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Ø.C.H.:

Alltids rom for forbedring ;)

En annen fordel med mesh som er lokalt på hardisken er at du ikke får såkalt "morphing", da standard mesh lastes inn (fra sky) etterhvert som om du kommer nærmere.

Ja det var jo faktisk et godt poeng jeg ikke tenkte på..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...