Gå til innhold

AI trafikk


Harry

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg hørte noe nytt om ai trafikk og lurer på om jeg gjør noe feil i instillinger for jeg har absolutt ingen ai trafikk fly. Alle flyplasser er helt livløse. Står ett og annet fly parkert men ingen aktivitet. Har satt trafikk på "live traffic" og latt den stå der for å se om det skjer noe......

Jeg brukte ultimate traffic live for p3d før og syntes det var ganske greit. Er det noen utviklere som har planer om noe lignende for msfs?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at dette blir i listeform. Det kan være diverse årsaker.

Jeg har av og til en bug som gjør at jeg kun får parkerte fly og ikke AI trafikk, selv om slider står på 100%. For å få den tilbake setter jeg slider på 0%, restarter, setter AI til off, restarter, setter AI til live traffic, restarter, setter AI til offline, restarter og setter slideren tilbake til 100%.

Det kan være flyplassen ikke har offline trafikk, som jeg fant ut var tilfellet med Bodø. Det kan også være det er en addonflyplass som ikke er AI kompatibel. Det kan være flyplassen ikke har nok parkeringsplasser eller at de er fulle av parkerte fly.

Det er to slidere for AI traffic: Airliners og GA. Sist jeg testet så var det er feil der som gjorde at GA slideren bestemmer begge.

De parkerte flyene og AI traffic er to uavhengige systemer som styres av forskjellige instillinger. (Ground aircraft density og AI *** traffic density).

For å sjekke hvilket system et fly tilhører for å feilsøke så kan du slå på devmode i menyen general->developers->developer modeog så gå ut av menyene igjen. Deretter går du i "options" i den svarte linjen på toppen av skjermen og åpner "Sim Objects". I vinduet du får opp går du til AIRPLANE. Dersom du slår på "Debug AI Current State" så vil alle aktive AI fly som ikke sover komme opp med grønn tekst. Dersom du slår på "Names" vil du kunne lese type "AI trafficQmid(****)" eller "GenerateParkedAircrafts" på fly på bakken. Dersom du gjør dette på EGLL - Heathrow så skal du med offline traffic på 100% se hundrevis av fly med grønn debug tekst i lufta rundt deg og en god del parkerte AI fly.

Dersom sistnevnte test viser at det kun er fly fra ground aircraft (GenerateParkedAircrafts) systemet så er det sannsynligvis buggen i steg 1.

 

Microsoft Flight Simulator 4_4_2021 9_55_13 PM.jpg

Microsoft Flight Simulator 4_4_2021 9_54_41 PM.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden skrev Kjetil Garpestad:

Beklager at dette blir i listeform. Det kan være diverse årsaker.

Jeg har av og til en bug som gjør at jeg kun får parkerte fly og ikke AI trafikk, selv om slider står på 100%. For å få den tilbake setter jeg slider på 0%, restarter, setter AI til off, restarter, setter AI til live traffic, restarter, setter AI til offline, restarter og setter slideren tilbake til 100%.

Det kan være flyplassen ikke har offline trafikk, som jeg fant ut var tilfellet med Bodø. Det kan også være det er en addonflyplass som ikke er AI kompatibel. Det kan være flyplassen ikke har nok parkeringsplasser eller at de er fulle av parkerte fly.

Det er to slidere for AI traffic: Airliners og GA. Sist jeg testet så var det er feil der som gjorde at GA slideren bestemmer begge.

De parkerte flyene og AI traffic er to uavhengige systemer som styres av forskjellige instillinger. (Ground aircraft density og AI *** traffic density).

For å sjekke hvilket system et fly tilhører for å feilsøke så kan du slå på devmode i menyen general->developers->developer modeog så gå ut av menyene igjen. Deretter går du i "options" i den svarte linjen på toppen av skjermen og åpner "Sim Objects". I vinduet du får opp går du til AIRPLANE. Dersom du slår på "Debug AI Current State" så vil alle aktive AI fly som ikke sover komme opp med grønn tekst. Dersom du slår på "Names" vil du kunne lese type "AI trafficQmid(****)" eller "GenerateParkedAircrafts" på fly på bakken. Dersom du gjør dette på EGLL - Heathrow så skal du med offline traffic på 100% se hundrevis av fly med grønn debug tekst i lufta rundt deg og en god del parkerte AI fly.

Dersom sistnevnte test viser at det kun er fly fra ground aircraft (GenerateParkedAircrafts) systemet så er det sannsynligvis buggen i steg 1.

 

Microsoft Flight Simulator 4_4_2021 9_55_13 PM.jpg

Microsoft Flight Simulator 4_4_2021 9_54_41 PM.jpg

Takk for dette Mr.

Alt av ai var på bakken og sovende. Jeg gjorde den smørbrød lista og fikk litt liv på bakken med flere som tok av etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette er default?

 

Det kommer vel en skikkelig pakke fra "noen" etter hvert, om det ikke allerede har. For meg som har Torp som base, husker jeg det var stas da jeg i FS9(ja, comeback på meg som for mange andre) startet opp ved siden av både widerøe, ryanair og klm. 

 

Noen som har testet dette https://forums.flightsimulator.com/t/announcement-fslivetraffic-liveries-fsltl/297900 for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...