Gå til innhold

Norsk "Working Title"


Anbefalte innlegg

Det er mye "egen tue"-utvikling når det gjelder norske sceneries - uansett om det er til P3D, X-Plane eller MSFS. Hva om man prøvde å lage et eget initiativ som står for litt samlet innsats, med egen roadmap på hva som skal lages framover, noen som kan lage modeller, andre som kan dette med flyplasser etc. Det er sikkert også folk som sitter utenfor Norge også som vil bidra. I stedet for at en person må/skal kunne "alt" så kan man lage ganske uslåelige sceneries når man koordinerer utviklingen og bruker folk på riktig måte.

Er dette en idé noen kunne tenke seg å slenge seg på? Alt på fritiden, selvsagt. Og freeware. Tanken er herved levert om noen vil være med og ta opp tråden. Jeg melder meg i alle fall.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morro å få dreisen på å lage assets til MSFS, og bidra. Har alle forutsetninger for at det skulle gå, men ingen erfaring i retning MSFS. :)
 

Jeg lager f.eks. et kart til Farming Sim og jeg vet det er utrolig slitsomt å stå for alle aspekter alene. Det tar mye tid og krefter!

Endret av Ola Haldor Voll
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om hvilke muligheter man har for assets, tekstur og Ambient Occlusion? 
 

Kan man f.eks. Ha to UV kanaler? Tenker man kommer lengst med å kunne gjenbruke teksturer (så man sparer ressurser som VRAM og generell ytelse), men disse teksturene kan ikke inneholde AO.

Om MSFS støtter det; en kanal for tekstur og en hvor ingen UV islands overlapper, sånn at man kan bake bl.a. AO. Mulig dette ble veldig teknisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...