Pål Rønningen Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Et spørsmål til dere riktige 737 flygere der ute. Bruker dere CWS under flyvingen? Hvis svaret er ja, når brukes det? Hvis svaret er nei, hvorfor ikke? Mvh Pål Rønningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 29. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 29. mars 2021 Heisann @Pål Rønningen, jeg er ingen "riktig" 737-flyver, men har noen svært få scenario der CWS brukes. Det er derimot svært sjelden. Dersom jeg kommer inn i kraftig turbulens og trenger bistand til å holde flymaskinen stabil. Dersom jeg som alenepilot har så mye å gjøre at jeg trenger "noen" til å holde flymaskinen for meg, igjen vanlig om det er mye turbulens. (Ja, jeg er ikke redd for å si at det kan skje, selv om jeg også har god erfaring med å bruke albuen på stikka mens jeg jobber meg gjennom workflows ) Både PMDG NG3 og Zibo (i P3D og XPL) har gode implementeringer av CWS. Det blir litt som manual flight mode i en airbus. Jeg tror ikke jeg kan huske de SOPs jeg har lest har anbefalt bruk av CWS bortsett fra ved kraftig turbulens der AP ikke klarer jobben. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 29. mars 2021 Del Skrevet 29. mars 2021 Nei, har ikke brukt det før. Er nok som Torbjørn nevner i situasjoner med turbulens, men selv i turbulensområder har man heller manuelt overstyrt throttle noe, eller bare bedt om descent/climb avhengig av hva som er best og mulig. Vil nok også være til hjelp under en utflyging hvor man ønsker å diviere fra vær eller annet, men fortsatt ha hjelp fra AP. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningR Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Det står en forklaring og bruk i FCOMv 2 side 4.20.8 I vesentlighet er det å fly en manuell autopilot.. Når du ikke lengre presser stikke så behoøder flyet den attituden den har og man må kontrarotere for å gå tilbake. Er en god del brukt i virkligheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.