Gå til innhold

SimUpdate III


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Liste over done
RELEASE NOTES 1.14.5.0

Some packages in your community folder may not have been updated and, as a result, may have an unexpected impact on the title’s performance and behavior. Please move your community package(s) to another folder before relaunching the title if you suffer from stability issues or long loading times



https://forums.flightsimulator.com/t/release-release-notes-1-14-5-0-sim-update-iii-now-available/375519

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Kjetil Garpestad:

Det som gleder meg mest er at jeg forhåpentligvis nå kan legge inn ILS og localizer riktig på Bodø, som autotuner i flyene.

Du kan legge inn en 15 meter lang dummy runway i stedet; dersom du sletter runway start-objektene så vil ikke AI eller mennesker kunne benytte den som peker i feil retning. Jeg vet ikke om de blir tilgjengelig i FMCer eller lignende, men dersom man stiller inn bare frekvens så skal det kunnegå. Det er slik jeg endrer bredde på innflygingslys og lignende.

Endret av WF971 3/4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid klart å gjøre dette uten å legge inn en ekstra runway, men snakker P3D her. Rett nok legges ILS inn med runway bearing, men i properties vinduet (i alle fall i ADE), kan man sette den offset. OK har ikke prøvd dette selv i FS20 editoren ennå, men skal se om nyeste ADE klarer det når jeg får tid, er i etterslep her med alt og ble nettopp torpedert med nok en update, skulle teste ny SDK men må laste ned nok en ny SDK først... 😣... dispril eller whiskey takk...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del interessante ting i disse sim oppdateringene. Godt jobbet av Asobo. Da er det bare å begynne å vente på sim update 4 som blant annet kommer med korrekt turboprop simulering (håper jeg) og ny og forhåpentligvis bedre fraseologi for ATC. Fyrte opp simmen nå etter å ikke ha brukt den på flere måneder. Godt å se at det går fremover. Mye var blitt fikset siden sist jeg prøvde den så var positivt overrasket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er å få de inn kompatibelt med blant annet FMC i airbus og cj4 så de autotuner når man flyr en approach. Standard ILS er grei nok, men FMC klarer ikke å hente inn frekvensinformasjonen automatisk fra default når rullebanen er i addon scenery. Alternativt kan jeg legge inn ILS i runway properties, men da er localizer låst til runway heading selv om man legger inn riktige verdier. Forsøkte nå å legge inn en ekstra offset dummy runway med ILS på Bodø, og da fungerer autotuning og retning, men resten av approach waypoints i FMC knakk sammen.

(Årsaken til at denne diskusjonen endte opp her:)

  • Removing auto alignment of localizers with the runway when the heading given by the localizer and the heading of the runway are too different
Endret av Kjetil Garpestad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemer, men kjørte gjennom denne guiden (de hvite fra @moxiejeff) - noe som så ut til å hjelpe en del.

I tillegg var det et tips om å la ting få laste inn ordentlig før man setter i gang. Gi simmen et minutt eller to før du går inn i World. Last inn outside view før du starter opp flyet. Sjekk om du ikke har litt for ambisiøse innstillinger på Graphics - særlig det som omhandler LODfactor.

Jeg fikk i alle fall tilbake mesteparten av droppet som dukket opp ved denne oppdateringen. Til tider var jeg helt nede i 3-7fps, mot normalt 20-25fps. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten preview flight på newzeland i kveld og da lugget og til slutt stoppet simmen under TO. Gikk noen sekunder så var det i gang og helt greit videre. 
ikke opplevd dette før. 
ps:spektakulært landskap der nede. Skal ta hele sørøya en ettermiddag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Hadde samme problemer, men kjørte gjennom denne guiden (de hvite fra @moxiejeff) - noe som så ut til å hjelpe en del.

I tillegg var det et tips om å la ting få laste inn ordentlig før man setter i gang. Gi simmen et minutt eller to før du går inn i World. Last inn outside view før du starter opp flyet. Sjekk om du ikke har litt for ambisiøse innstillinger på Graphics - særlig det som omhandler LODfactor.

Jeg fikk i alle fall tilbake mesteparten av droppet som dukket opp ved denne oppdateringen. Til tider var jeg helt nede i 3-7fps, mot normalt 20-25fps. 

Takker, det hjalp veldig! Fulgte denne også: 

https://www.youtube.com/watch?v=0Tka4CUeIwE

Fikk tilbake alle FPS og vel så det!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...