Gå til innhold

Spitfire IXc


Anbefalte innlegg

Da er den første spitfiren for FS2020 sluppet. Noe blandet følelse på de første prøveturene. Men etterhvert som den tweakes litt blir den bedre å håndtere. Fortsatt så er det slik at tredjepartsutviklerne sliter med den nye simulatoren. Jeg vil tro at FDE for FS 2020 er en utfordring å tilpasse.
Mye eyecandy er det i alle fall.

Skjermbilde (1446).jpg

Skjermbilde (1435).jpg

Skjermbilde (1438).jpg

Skjermbilde (1432).jpg

Skjermbilde (1451).jpg

Skjermbilde (1457).jpg

Skjermbilde (1460).jpg

Skjermbilde (1462).jpg

Skjermbilde (1464).jpg

Skjermbilde (1470).jpg

Skjermbilde (1467).jpg

Skjermbilde (1458).jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Ernst K.Furuhatt:

Knallfine bilder,  æ kjenner på fristelsen  :D  .  Det hjelper å dempe/tweake  sensitivity på aksene,  men tar det bort "nøkkingen" i pitch-planet når du trekker litt ekstra G  ??  

Ja, kan absolutt anbefale denne!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Gunnar van der Meeren:

Sliter ennå med take off. Etter en liten stund drar flyet brått til venstre til tross for kraftig rortrim og ikke for høy power setting. Modellen krever også egen innstilling i pitch på yoke /stikke (ellers stikker den nesen rett i sky). Kan forresten halehjulet låses?

Tror det kommer av feilaktig simulering av værhaneeffekten i MSFS, har sett flere som klager på at den er urealistisk kraftig. Jeg pleier å skru av ground wind layer, da går det som regel greit. Håper Asobo fikser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Merkelig,  etter siste oppdatering (  av Spit`n ) synes jeg den oppfører seg både stabilt og overkommelig "nervøs" under take off.  Jeg gir den ca 4,5 grader trim til høyre og  ett hakk trim på høyderoret,  og den er lydig og forutsigbar under hele take off.    Må "danse" lett på pedalene,  men så drar hun seg elegant til værs.  Under resten av flight`en er hun lydig og oppfører seg som det står i boka,  helt til æ drar litt for hardt i stikka ved forsøk på en loop.  Da er hælv..... løs,  og utysket prøver å rive seg løs fra min kommando  :D .    Bare å slippe taket i stikka,  og roe det hele ned,  så er resten av flighten silkemyk.  Liker denne modellen bedre og bedre,  og har virkelig håp om at utviklingen av MSFS går i riktig retning.  Neste håpefulle blir MILVIZ Corsair  :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
7 timer siden skrev MagTvei:

Regner med at du bruker modern flight model og alt på max realisme?

Loop har jeg aldri merket noe uvanlig med.

Selvfølgelig, noe annet er uinteressant. En normal loop går greit,  men hvis man drar på litt ekstra ( nært high speed stall ), starter urealistisk «nøkking» i pitch-planet.  Dette gjelder de fleste modeller i MSFS, også nye fra tredjepart, og skyldes underliggende FM i simmen. Det tar bort mye av gleden, og har vært kritisert i lange baner rundt omkring i andre fora, så nå håper vi dette snart blir rettet på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Klarte ikke å dy meg ! Kjøpte Spiten i stad, med RAB livery. Har akkurat fløyet den for første gang og i VR ! For en opplevelse!! Helt rått !! Fløy en tur ut i Airwork sector C fra Kjeller og trente steepturs, stall osv. Før det ble noen landingsrunder etterpå. Nå er jeg helt svett på ryggen! Både jeg og flyet overlevde uten en skramme 😉  Lite tips som jeg fant ut.. Den er jo veldig "nesetung" men om dere laster inn litt mere payload og fuel for å få tyngdepunktet litt bakover så hjelper det i hvertfall litt... Dette var gøy, og her er det rom for mye trening og morro fremover ! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Gode tips det, altså! Jeg har bare en ganske liten PC-skjerm grunnet noe begrensa plass, så tenkte kanskje VR hadde vært greit. Det er dyrt men høres unektelig gøy ut. Tror PC-en min er kraftig nok til å drive det. Jeg bruker forsåvidt også Honeycomb A + B. Og så må jeg vel ha en joystick og, nå som det faktisk finnes et helikopter å dure rundt i. Jeg får ruge litt på dette en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
42 minutter siden skrev Chr. L:

Gode tips det, altså! Jeg har bare en ganske liten PC-skjerm grunnet noe begrensa plass, så tenkte kanskje VR hadde vært greit. Det er dyrt men høres unektelig gøy ut. Tror PC-en min er kraftig nok til å drive det. Jeg bruker forsåvidt også Honeycomb A + B. Og så må jeg vel ha en joystick og, nå som det faktisk finnes et helikopter å dure rundt i. Jeg får ruge litt på dette en stund til.

Jeg har også Honeycomb A og B, men kjenner dem så godt nå at det ikke er noe problem å "føle seg frem" til både autopilot, landing gear og div. knapper. Etterhvert kommer det mulighet for å få opp Navigraph kart osv i VR. Til og med blir det mulig å lage notater på knebrett om ikke alt for lenge. For meg økte realismen 300% når jeg kunne sitte inne i flyet isteden for følelsen av å se på en skjerm i kjellerstua. Når jeg flyr nå, er jeg VIRKELIG på tur! Jeg har brukt track ir helt frem til nå, og har forsåvidt vært fornøyd. Men det er unaturlig når man ser inn i svinger osv.. Etter å ha prøvd VR en gang, var det ingen vei tilbake for meg😂  Men ja, må ha en god VR brille og kraftig pc skal det bli bra. Alle har jo sine preferanser. Vi sees i spitfiren  😎✈️

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...