Gå til innhold

FS2020 får Error under oppstart


Skanky

Anbefalte innlegg

Hei Arild og takk for svar. 

Jeg kjører gjennom Steam og kjørte "Verify files" i går og når jeg da startet simmen, så lastet den ned spillet på nytt virket det som. 153gb.

Men, det hjalp lite. Den hoppet ut igjen på samme sted.

Jeg finner heller ikke Community mappa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Community-mappen ligger i Flightsim mappen.

Vet ikke hvordan du har installert steam-bibliotek(ene) ditt, men se om du finner MSFS under typ: steamlibrary/common/MicrosoftFlight etc..

Alternativt så kan du lese her:

https://www.flightsim.com/vbfs/content.php?21235-Finding-The-MSFS-2020-Community-Folder

 

Verdt et forsøk om ikke annet

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nei, se under C-disken. C:\Users\Skanky\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community.

Redigert: Se nå at Arild Pedersen har sendt deg i riktig retning via den lenken. Oppskriften over skal funke i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden skrev Chr. L:

Nei, se under C-disken. C:\Users\Skanky\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community.

Redigert: Se nå at Arild Pedersen har sendt deg i riktig retning via den lenken. Oppskriften over skal funke i de aller fleste tilfeller.

Jeg fant den faktisk under Roaming som du skriver, ikke Local. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden skrev Christer Johansen:

Forsøk å starte den med "-FastLaunch" flagget:

cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App -FastLaunch

Kjør kommandoen ovenfor, og lag eventuelt en ny snarvei for å starte MSFS på den måten dersom det fungerer.

image.png.b53a5cdf9b440f6aa013d4ce2d61b6c0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Christer Johansen:

Du kjører jo ikke kommandoen jeg ga deg:

cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App -FastLaunch

Sant, jeg skal prøve når det er lastet ned igjen.

Etter at jeg kjører Verify Files, så skal den laste ned på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Frank Kristiansen:

Installation Manager dukker opp og ber meg installere alt på nytt...

Jeg fjernet UserCfg.opt grunnet feilen med Xbox Game Services som dukket opp her om dagen, men ombestemte meg og la den tilbake da jeg skjønte hvor dette bar... 🙂 

Jeg har ikke fjernet noe, men mener du at dette kommer av en feil fra Xbox GS? 

Jeg har kjøpt min gjennom Steam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Frank Kristiansen:

Installation Manager dukker opp og ber meg installere alt på nytt...

Jeg fjernet UserCfg.opt grunnet feilen med Xbox Game Services som dukket opp her om dagen, men ombestemte meg og la den tilbake da jeg skjønte hvor dette bar... 🙂 

Hvor finner du UserCfg.opt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden skrev Frank Kristiansen:

Den feilen er rettet. Alle profiler er tilknyttet Xbox Game Services enten du har kjøpt via Steam eller MS Store.

Ok.

Simmen funket plutselig i går uten at jeg hadde gjort noe spes, men spillet hoppet ut etter 40 min i simmen.

Nå igjen, får jeg ikke startet simmen :(

Prøvde å legge inn adressen på hvor spillet er installert i den UserCfg.opt, men simmen krasjer for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...