Gå til innhold

Lufting av Pitts M-12


Anbefalte innlegg

Ethvert fly må luftes en gang i blant, og det gjelder til gagns akrofly. I dag var jeg en tur på Årø for å lufte hund, og ikke mere enn to minutter etter ankomst hørte vi de umiskjennelige startlydene fra et Pitts M-12 og skjønte at her var Gunnar Iversen ute og luftet Brutus. Vi ventet spent, og det var ikke mange minuttene før Brutus kom rullende ut mot "rusegropa". Etter litt putring og høye turtall takset flyet parallelt med RWY 07 og jeg stod og nesten ropte "ta til styrbord"! Det virket som om Gunnar hørte meg gjennom hjelmen og ikke lenge etter var Brutus i lufta til et ellevilt flyshow både rett utenfor flyplassen, ved skianlegget lenger opp i lia og både over Molde sentrum og lenger inn i fjorden. Dessverre er mobilkameraet mitt råttent på fokus på video, men det ble noen greie skudd på bakken før avgang.

hv-Y1ulKvzUnMkjbilyskmeP4b9ibXS8biqKxCD5TQFN37iOViPdfZ6sRyN5Bk7T6Z5e3RR4K4LzdRniw5vmHk6aC0SNXTmOv9ULb9WQs4iXmZG2fOF-FbDNCgd_SZ_dNu1uVpCTYj48gWvVOqbnVa9wdz6_URu8MbE8pZEIIme9TPKpXEgKSUgsmOVkP8fT9ZkIhA4gqGwL8WEDsLifb84gNpTfg3xTLBGiPy1Ns_y3RVZZw3hhzqlF9sHqKJly2DnRyZTzobAMRwnMmVmPMLRuFVCwdRs8ljsQsmyTOYatgIg0B-XNZQrqz1ULqzbRuXVLrFg02zceTbqGY9s0Vp5Dib8w6Ygqc0M9tP-m-LNg0h1XlkM4JLHdP52SnIE0tRai91L44DKygAj25Y3gWBUE9nlpPdyzvH3-1Cri8hZJr1bUTkIUG4hTRrsaOa3LAyAgqMGFMMvBFiJ7a1N8andeM4jEbbdeb87Dtz3rtkfQ-WFCFHO4JxhteR9ptgndZA3iCPmTIAJjBaG2GzwOO5S7bC4rrYRTN453sME3LAYNyIcqOEgzFx_V2DqYN59dtIV9wy8RCzP-yWWIwsQGX_ffzqm871jiLJwvfjTJPWsMFCtvE8HXJcfXIns-lTJro3RdJAhc4E9LmO-VGIpgAkl8DUoFnEkN4v0x8NiF17arPWBC59sr_cZnaUS9yA=w2597-h1947-no?authuser=0

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...