Aslak Iversen Skrevet 14. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2021 Uansett hva de står oppsatt med så skal det ikke medføre at flyet ikke kan klatre over 1000 ft. Jeg har en gammel Logitech G940. Noen av de flyene i FS2020 har bare throttle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Først: Sjekk at flight model er satt til "Modern" og ikke "Legacy" i options>general>flight model. Hvis den står som Legacy fungerer ingenting riktig. Greit å utelukke at det er på grunn av en feiloppsatt joystickakse eller noe lignende. For å være sikker: Plugg ut alle USB enhetene bortsett fra tastatur og mus før du starter simmen. Start på Rygge i DA40NG. Slå på numpad på tastaturet og bruk numpad 8 og 2 for elevator, 4 og 6 for aileron. 5 sentrerer aileron. Slå av parking brake og sett full throttle med musa. F5 trekker opp flaps. Når jeg klatrer med 75 knops fart får jeg da ca 700 fot/min. Motorinfo viser over 90% load og over 2000 RPM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 16. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2021 (endret) Takk, modern vs legacy har jeg ikke sjekket. Tror den står i legacy. Som sagt, aksene fungerer OK, det er performance som er problemet. Jeg kan trekket flyet 90 grader opp om jeg vil, pg da er det ikke aksen som ikke fungerer. Alt henger sammen som i RL, jeg trekker opp og hastigheten synker og motsatt. Endret 16. mars 2021 av Aslak Iversen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 16. mars 2021 36 minutter siden skrev Aslak Iversen: Takk, modern vs legacy har jeg ikke sjekket. Tror den står i legacy. Da bør du bytte fortest mulig og oppleve en betydlig snillere sim 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 16. mars 2021 Del Skrevet 16. mars 2021 Legacy model er vel bare for å kunne bruke gamle konverterte fly fra FSX og P3D, har aldri fått noe godt ut av den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 16. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2021 Nei, det gjorde ikke noe fra eller til. Et eller annet er helt galt, selv med full power så flyr det bare såvidt. Skiftet til P3D for å sjekke og da fløy alt som det skulle. Normale power settings, normal climb og ikke noen problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 16. mars 2021 Del Skrevet 16. mars 2021 Har du noen mods/addons inne? Prøv å tømme Community-mappa og sjekk 🤷♂️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 16. mars 2021 Del Skrevet 16. mars 2021 Prøvd å resette alle kontrollprofilene til default sensivity etc.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 16. mars 2021 Premium Medlem Del Skrevet 16. mars 2021 Hva med en reinstall av hele simmen? Slett alt og prøv på nytt. Selv fikk jeg løst et problem med konstant CTD på den måten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 16. mars 2021 Del Skrevet 16. mars 2021 Årsaken til at jeg foreslo å teste med kun mus og tastatur tilkoblet er at da kan du være sikker på at du får testet at det ikke er en assignment av en eller annen motorkontroll som har sneket seg inn i det skjulte. Symptomene kunne for eksempel tyde på at MSFS har lagt til mixture/condition på en knapp eller akse et sted. Ved å gjøre den testen spesifikt med DA40NG er du også sikker på at du kun endrer throttle med musa. Hvilke fly skjer det med? Er det kun propell? Stempelmotor eller turboprop? Står spakene riktig når du titter ned på de i cockpit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 24. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2021 Da fikk jeg satt mixture til auto, og det ble marginalt bedre. Forsøkte en landing challenge til Lukla og greide ikke å holde meg flyvende med full thrust i landing configurasjon. Noen reinstall kommer ikke på tale, det gidder jeg bare ikke. Har et nytt oppsett med kontrollere på vei, så får vi se om det blir bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 6. april 2021 Forfatter Del Skrevet 6. april 2021 Thrustmaster på plass og har lagt seg inn i FS2020. Har ikke endret på noe. Samme skiten. Bånn spiker og såvidt jeg greier å klatre over 1000 ft, selv med den to motors DA som er default. Ett eller annet er helt på trynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 Hvordan gikk det med bare mus og tastatur tilkoblet, som Kjetil foreslo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 9. april 2021 Forfatter Del Skrevet 9. april 2021 Gjorde et forsøk, men å fly med buttons er tilnærmet umulig for meg. Skiftet til joystick in game og forsøkte på nytt. Det så bedre ut. Godt mulig at jeg forventer for mye, men 700 ftm climb etter takeoff med et fly som skal kunne komme seg opp på 16000 ft høres veldig dårlig ut. Målt mot P3D så er dette veldig dårlig. Kom meg opp på 3000 ft (ny høyderekord!) og fløy over fjorden til Torp. Thrustmaster 16000 fungerer greit, men har litt problemer med å få lagt inn reversere i P3D. Det er bare TM 1 throttle som kontrollerer alle motorer og reverse ligger på 2 steder for to motors fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 skulle satt opp en remote session for å sett på dette uforklarlige problemet. Det ligger jo tydeligvis i ditt oppsett på et eller annet vis og skulle vært fint å fått en løsning på så du kunne oppleve simmen slik som resten av verden gjør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 13. april 2021 Forfatter Del Skrevet 13. april 2021 Jeg har ikke gjort noe oppsett, bortsett fra en og annen knappetildeling. Alt av add on flyplasser ligger utenfor simmen. Bortsett fra det så har jeg ikke endret på noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 14. april 2021 Del Skrevet 14. april 2021 Det kan faktisk ha med mapping av controls å gjøre, jeg fikk f.eks. problemer med sideroret, fordi det var mappet både til vribar stikke og pedaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.