Gå til innhold

Patch 1.13.16.0


Dag Baardsen

Anbefalte innlegg

Igjen, tusen takk for alle gode tips. Alltid gode tips å få her på forumet. Dette gjør hverdagen (?) i lufta så mye enklere.

Så nå er det bare å starte opp simmen og utføre "påleggene" fra ekspertisen.

Et ønske til produsentene av FS2020: Når man har klikket på ikonet for å starte, kunne programmet ha respondert med et tydeligere signal om at "nå er vi i gang", for eksempel med å blanke ut skjermen eller med en annen velkomst. I min tid som programmerer lærte vi at det alltid var gunstig å informere om at programmene hadde startet, og at et evt. tok litt ventetid før alt var lastet inn og satt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden skrev Inge Jenstad:

Igjen, tusen takk for alle gode tips. Alltid gode tips å få her på forumet. Dette gjør hverdagen (?) i lufta så mye enklere.

Så nå er det bare å starte opp simmen og utføre "påleggene" fra ekspertisen.

Et ønske til produsentene av FS2020: Når man har klikket på ikonet for å starte, kunne programmet ha respondert med et tydeligere signal om at "nå er vi i gang", for eksempel med å blanke ut skjermen eller med en annen velkomst. I min tid som programmerer lærte vi at det alltid var gunstig å informere om at programmene hadde startet, og at et evt. tok litt ventetid før alt var lastet inn og satt klart.

For raskere oppstart kan du også laste ned SDK og starte simulatoren med fsdevmodelauncher.exe. Da sparer du en del tid 🙂 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Frank Kristiansen:

For raskere oppstart kan du også laste ned SDK og starte simulatoren med fsdevmodelauncher.exe. Da sparer du en del tid 🙂 

Ikke nødvendig å laste ned SDK for dette, du sparer like mye tid om du starter MSFS med flagget "-FastLaunch" som argument. Da sparer du også tiden det tar å laste ned SDK, og plassen den tar på disken din. :)

Endret av Christer Johansen
  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Christer Johansen:

Ikke nødvendig å laste ned SDK for dette, du sparer like mye tid om du starter MSFS med flagget "-FastLaunch" som argument. Da sparer du også tiden det tar å laste ned SDK, og plassen den tar på disken din. :)

Men det forutsetter at man har en exe-file å starte opp. Hos meg har jeg en peker som ser slik ut:

 

egenskaper.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en ny shortcut som kjører

cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App "-FastLaunch"

Last deretter ned dette ikonet og legg det på som ikon. Da ser oppstartsikonet likt ut: http://www.mediafire.com/file/0ezhej5cgh17i6l/Microsoft+Flight+Simulator+2020+Dark+-+48x48.ico/file

Skal fungere for de som har Microsoft Store-versjonen. Om man har kjøpt fra Steam gjør man det inne i Steam.

 

Endret av Dag Baardsen
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som opplever at alle settings nullstilles hver gang dere åpner simmen? Jeg må konfigurere hele greia på nytt hver gang jeg starter opp 😞 

https://forums.flightsimulator.com/t/ui-broken-and-reset-user-settings/368832/1

Dette er ikke morsomt...

Edit: Ser ut som det er relatert til tjenesten "Spilltjenester" - så avvent å oppdatere denne via Store hvis dere kan unngå det.

Endret av Frank Kristiansen
Oppdatert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Flere enn meg som opplever at alle settings nullstilles hver gang dere åpner simmen? Jeg må konfigurere hele greia på nytt hver gang jeg starter opp 😞 

https://forums.flightsimulator.com/t/ui-broken-and-reset-user-settings/368832/1

Dette er ikke morsomt...

Edit: Ser ut som det er relatert til tjenesten "Spilltjenester" - så avvent å oppdatere denne via Store hvis dere kan unngå det.

Ser ut til å gjelde kun MS Store-utgaven, ja. Har Steam og her fungerer det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...