Gå til innhold

Ny bug som gir CTD iflg ORBX


Ole-Chr Larsen

Anbefalte innlegg

Har vært plaget med CTD på ORBX ENAL siden sist fredag. Fikset problemet med å disable fotosceneryet etter en del feilsøking. Skulle i dag lande på ORBX ENTO og igjen samme problemet. Kom over denne forklaringen i ORBX sitt brukerforum:

Sitat

Hello,

there is a problem, introduced last Thursday that affects all addon airports that include a .cgl photo insert, as does this one.

The problem is identified and affects all addon airports and scenery by any developer that include one or more of these files.

Is is the result of something having been changed in Bing Data and over which no addon developer has control.

Renaming the .cgl file to .cgX will provide a temporary fix until the problem is rectified by Asobo.

In this case, the file is Community\orbx-airport-kbce-bryce-canyon\CGL\023\sai100.cgl.

As this file is a photo insert, the airport ground might look a little different but you will be able to use it.

https://orbxsystems.com/forum/topic/205175-msf2020-bryce-canyon-apt-crashes-to-the-desktop-on-approach/ 

Til info for andre som måtte slite med CTD på ENTO eller ENAL......

Endret av Ole-Chr Larsen
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på "oppskrifta" over. Kjøpte Justsim sin nye LGSA (Chania) fordi dette er en flyplass jeg har vært på mange ganger. Til min store skuffelse fikk jeg CTD ganske umiddelbart om jeg prøvde å ta av fra flyplassen. Prøvde ORBX oppskrifta over og den FUNGERTE! Ingen flere CTD etter et antall forsøk. Flyplassen har underkataloger som heter CGL->122. Her ligger fila sai102.cgl. Denne har jeg omdøpt til Sai102.xgl (etter oppskrifta over).

Kjøpte denne gangen flyplassen fra Microsoft Marketplace. Kjøpet gikk helt fint, nedlasting og installasjon gikk knirkefritt! MEN så var spørsmålet - hvor installeres flyplassen. Etter litt leting ser jeg at installasjonen er gjort under FS2020->Official->OneStore. Siden jeg bruker FS Linker så jeg ikke plasseringen. Så lærte jeg noe i dag også!

Kanskje til hjelp for andre som ønsker LGSA? Flott flyplass som jeg bruker sammen med denne denne fila hos Flightsim.to som gir byen et bedre utseende (https://flightsim.to/file/3449/crete-chania-vol1-0-old-city-old-port😀

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne buggen jeg plutselig ble plaget med dukket opp i forbindelse med en Bing map oppdatering sist fredag, Den feilen jeg tror du sikter til ble fikset for flere oppdateringer siden. Jeg har i hvert fall brukt ENAL fotoscenery lenge uten problemer. Har lastet det inn igjen i dag og ser foreløpig ut til å fungere etter dagens oppdateringer. Det er også nevnt på fs offisielle forum at de tror det skal være i orden nå.

https://forums.flightsimulator.com/t/issue-ctds-while-loading-3rd-party-content/365622

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...