Gå til innhold

Global AI Ship Traffic til MSFS2020


Anbefalte innlegg

3 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Tror du egenhendig klarte å tryne hele flightsim.to med dette addon'et... Gratulerer 🙂 🙂 🙂 

Det var temmelig vildt.... inden jeg havde set at den var uploadet, var der 20 downloads i gang... vi snakker i løbet af mindre end et minut...

  • Thanks 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden skrev Geir Teigo:

På innflyging til BGO i dag observerte jeg noe i fjordene som også kunne fortjent en plass i simmen. 
finnes nok utrolig mange av disse oppdrettsanleggene langs kysten vår. 
Ikke akkurat skipstrafikk, men kanskje det finnes et register og kan gi noen en ide...

 

Startet en ny tråd for ikke å kapre denne:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pakken lagt ut også her: https://flightsimnorway.com/aishipsn
Den er på ca 1.1GB så ikke rart serverne sliter litt når "alle" skal ha den samtidig.

På flightsimnorway.com er Server A uten hastighetsbegrensing, men har en time-out overvåking. Server B har hastighetsbegrensning men ingen time-out.
 

Edit: Henrik, you beat me to it :)

Endret av Ole Almenningen
  • Thanks 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden skrev Ole Almenningen:

Da er pakken lagt ut også her: https://flightsimnorway.com/aishipsn
Den er på ca 1.1GB så ikke rart serverne sliter litt når "alle" skal ha den samtidig.

På flightsimnorway.com er Server A uten hastighetsbegrensing, men har en time-out overvåking. Server B har hastighetsbegrensning men ingen time-out.
 

Edit: Henrik, you beat me to it :)

Endnu en gang tak fordi du hoster på din fantastiske hjemmeside :D

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Ole Almenningen:

Hadde planlagt å sette av litt tid i morgen, men du vet...
Takk igjen for alt du og teamet ditt gjør for å gi oss mer realisme i simulatoren!

aishipsn_msfs_7.png

Selv jeg endte med at måtte tilbringe natten med at flyve... der har været travlt på arbejdet og travlt med projektet i den seneste tid... Men MSFS giver det simpelthen et kæmpe hak opad selvom jeg mangler wake og røg effektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det ser helt utrolig bra ut. Gleder meg til noen sammenhengede dager med bare flyving neste uke . Dere skal få klekkelig med slanter til både kaffe og pilsner for dette. Tusen takk!

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Chr. L:

Det ser helt utrolig bra ut. Gleder meg til noen sammenhengede dager med bare flyving neste uke . Dere skal få klekkelig med slanter til både kaffe og pilsner for dette. Tusen takk!

Måske vi bare skulle mødes til en fest når det en gang blir muligt at rejse til Norge igen :D Det er godt at den visuelle kvalitet i MSFS er steget så voldsomt, for jeg savner faktisk Norge.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
9 timer siden skrev Henrik Nielsen:

Måske vi bare skulle mødes til en fest når det en gang blir muligt at rejse til Norge igen :D Det er godt at den visuelle kvalitet i MSFS er steget så voldsomt, for jeg savner faktisk Norge.

Det hadde vært supertrivelig! Når dette viruset en vakker dag slipper sitt grep.. Gratulerer, forresten - omtrent samtlige YouTube-kanaler med flightsiminnhold som jeg abonnerer på omtaler båtene deres i superlative vendinger 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev Arild_Pedersen:

Mulig det er spurt om tidligere, men men.

Det er en del skip med helipad..Nå som Helis begynner å innta simmen, vil det bli muligheter for å kunne lette/lande fra ulike cruisebåter, Hurtigruten etc?

Hej - det er en af de ting som jeg arbejder på til næste version - der var/er helipads på omkring 300 af skibene i FSX/P3D, men de konverteres desværre ikke automatisk

  • Like 1
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk add-on (eller mod som vi plutselig har begynt å kalle det post MSFS). Blir enda bedre når MSFS får støtte for wakes.

Her er noen observasjoner gjort utenfor nordvestkysten av Frankrike:

ai-ship-gif.gif.c1a29ff22284473f6e6768a528b5088e.gif

Eneste jeg legger merke til etter å ha lagt inn denne at jeg av og til får frys i simmen, 1 - 2 sekunder. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men det tar som regel ikke lang tid etter en slik frys at jeg støter på et skip. Kan det være noe med lasting av AI-modeller som gjøre til dette el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden skrev Ø.C.H.:

Fantastisk add-on (eller mod som vi plutselig har begynt å kalle det post MSFS). Blir enda bedre når MSFS får støtte for wakes.

Her er noen observasjoner gjort utenfor nordvestkysten av Frankrike:

ai-ship-gif.gif.c1a29ff22284473f6e6768a528b5088e.gif

Eneste jeg legger merke til etter å ha lagt inn denne at jeg av og til får frys i simmen, 1 - 2 sekunder. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men det tar som regel ikke lang tid etter en slik frys at jeg støter på et skip. Kan det være noe med lasting av AI-modeller som gjøre til dette el.

Det problemet hadde jeg selv også i P3D. Noen ganger resulterte det i CTD også. Så må være noe med måten AI håndteres på som fortsatt er det samme i MSFS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak Robert, jeg burde havde adviseret her også :D

Men der er ganske rigtigt en Version 2 ude med modeller i MSFS gltf format, så de problemer man har haft siden SU5 er nu løst - og samtidig er basen for videreudvikling inklusiv inkludering af effekter mv nu på plads. Vi har ikke overført alle modeller endnu men lanceret de først omkring 700-800 - resten kommer i opdateringer løbende over de næste uger og måneder.

21090410431716112917553612.jpg

21090410431616112917553610.jpg 

  • Like 2
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...