Gå til innhold

Litt av hvert rundt Flesland- Ulriksmasten, Pyttane, broer m.m.


thomassonor

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd meg litt med scenery-modifisering for første gang, og har endt opp med en pakke med litt av hvert. Her er en blanding av innsetting av det som er tilgjengelig i SDK'en av broer og andre elementer, for å få det til å passe mer til slik det faktisk er. Har også forsøkt meg litt med modellbygging. Kan nevne Ulriksmasten og radarene på Pyttane. Tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan få dem til å dukke opp på lengre avstand.

Ellers satt inn et par japanske broer for Askøybroen, Sotrabroen, Hardangerbroen og Hagelsundbrua, samt en god del høyblokker der de hører hjemme. I tillegg en del modifisering av terreng med skrånende fotballplasser, kaier langt oppe på land osv. Et stort antall båter i stedet for klistremerkebåtene som ligger på vannflaten. Se flere detaljer i readme-filen i pakken.

Jeg synes dette til en viss grad funker og håper andre også synes det kan være noe. Tar gjerne tilbakemeldinger. Husk bare at det er det første jeg gjør av slikt.

EDIT 26.2.2021:
Jeg har lagt ut en oppdatert utgave (versjon 1.1) på Flightsim.to: https://flightsim.to/file/8938/bergen-features

Siden utkastet er Brann Stadion satt inn, ikke lenger "fake" stadion som ligner. Radarene på Pyttane er synlig fra lenger avstand, høyblokkene laget litt mindre voldsom i høyde, samt ytterligere terrengjusteringer. Fyldig readme-fil ligger i pakken.

Desktop Screenshot 2021.02.07 - 02.12.07.07.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.02.07 - 01.47.14.62.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.02.07 - 01.45.16.24.png

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.02.07 - 01.42.19.24_LI.jpg

Endret av thomassonor
Oppdatert med endringer
  • Like 6
  • Thanks 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket knall ja:-) Eneste er Brann Stadion, den modellen vist lenger opp her, dukket ikke opp hos meg, kun en versjon hvor jeg ser skyggene av kranene fra utbyggingen. Minor micro detail, så stresser ikke akkurat med det:-)

Endret av Tom Gulli
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden skrev Tom Gulli:

Funket knall ja:-) Eneste er Brann Stadion, den modellen vist lenger opp her, dukket ikke opp hos meg, kun en versjon hvor jeg ser skyggene av kranene fra utbyggingen. Minor micro detail, så stresser ikke akkurat med det:-)

Du er avhengig av London add-on fra Marketplace for den.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden skrev Dag Baardsen:

Legg det gjerne ut på Flightsim.to til glede for flere!

Var litt usikker på om det er "lov"? I og med at jeg har satt inn elementer fra betalt add-on ("Orbx London City Pack"), mener jeg. Det kommer jo riktignok ikke fram for andre enn de som har kjøpt den pakken. Tror det er Brann Stadion og noen båter som er i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden skrev thomassonor:

Var litt usikker på om det er "lov"? I og med at jeg har satt inn elementer fra betalt add-on ("Orbx London City Pack"), mener jeg. Det kommer jo riktignok ikke fram for andre enn de som har kjøpt den pakken. Tror det er Brann Stadion og noen båter som er i den.

Høres ikke ut som om du gjør noe galt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev thomassonor:

Går det ikke an å redigere tidligere innlegg her? Skulle lagt ut en update, og tenkte en oppdatering av første innlegg her var måten som kunne passe.

Hei
Endring av poster er begrenset i tid og brukernivå. 
Beklager at det har tatt tid for meg å få fingern ut og endre status på deg Thomas, men nå har du fått ny brukerstatus og kan redigere egne innlegg som du vil.

Tusen takk for "nye Bergen"
 

  • Like 2
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2021 klokken 14.58 skrev Tom Gulli:

Funket knall ja:-) Eneste er Brann Stadion, den modellen vist lenger opp her, dukket ikke opp hos meg, kun en versjon hvor jeg ser skyggene av kranene fra utbyggingen. Minor micro detail, så stresser ikke akkurat med det:-)

Hei @Tom Gulli. Satte inn Brann stadion i versjon 1.1. https://flightsim.to/file/8938/bergen-features

  • Like 4
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.2.2021 klokken 21.27 skrev thomassonor:

Siden utkastet er Brann Stadion satt inn, ikke lenger "fake" stadion som ligner. Radarene på Pyttane er synlig fra lenger avstand, høyblokkene laget litt mindre voldsom i høyde, samt ytterligere terrengjusteringer. Fyldig readme-fil ligger i pakken.

 

Knall! Veldig fint å kjenne igjen byen sin med disse små detaljene:-) Trodde det med at Pyttane ikke dukket opp før jeg var rett over dem lå hos meg og min maskin, men den gang ei, herlig arbeid Thomas:-)

Endret av Tom Gulli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ny versjon, med den karakteriske bergveggen utenfor den nye terminalen, som kan fungere sammen med Wombii's Flesland, om du leser dokumentasjonen godt 🙂

Er det noen her som får til å "bake" teksturfiler sammen i Blender. Sliter med en del Google Maps modeller. Instruksjonene som ligger ute harmonerer ikke med virkeligheten. 

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.03.14 - 00.54.13.96.png

Endret av thomassonor
Feilstavinger
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.
Merk: Innlegget ditt må godkjennes før det blir synlig.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...