Gå til innhold

Vermundsjøen!


Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann! 
 

Fikk en trist melding her om dagen, om at det ikke blir noe Vermundsjøen i år. Uvisst hvorfor. For utenforstående er Vermundsjøen en liten innsjø helt ved grensa mot Sverige, på Østlandet. Hvert år blir det brøytet stripe og man kan være med på både vaffel og gudstjeneste om man vil det. Store Fly-in der vanligvis. 
 

I den forbindelse tenkte jeg at den plassen fortjener en plass i simmen også. Her er i alle fall min variant av Vermundsjøen :) 
 

Har satt ENV1 (fiktiv) som icao slik at den kan søkes opp. Eller bare søke opp vermundsjoen.

NB: Vinter! SNØ-dybde må være på. Eventuelt real Weather nå på vinteren for at sceneryet skal se riktig ut. Det er ingen flyplass til vanlig, så måtte være litt kreativ for å lage «flyplass på is». 
 

https://flightsim.to/file/7511/vermundsjoen-envu

 

1E577621-CD75-4F01-9DCE-750579AE15AC.jpeg

0248DA13-1310-44D1-B0CA-B1D35813F623.jpeg

A7FFA899-F934-4C0F-92EF-001455137B68.jpeg

5483DB4F-0601-4907-A7BF-1EFFC2E4FCCB.jpeg

D43C1D62-6609-4D77-A98C-68848236C12C.jpeg

6013AC5F-FCE0-4CE3-BB8B-60F6A0B76D86.jpeg

  • Like 4
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden skrev Frank Kristiansen:

Brukes ikke ENVU på Verdal/Vukku?

https://flightsim.to/file/1380/bush-airfields-of-norway

 

Jovisst gjør den jo det. Da skal jeg endre på dette; Kjetil får ha den koden i fred! :) - Regner med man også kan bruke tall i kombinasjon. Jeg prøver. 
 

Takk for at du er våken! :) 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Moro med Vermundsjøen. Fly in i mars og med MAF gudstjeneste med Thomas Midtsund,som har kommet med eget fly, har vært et høydepunkt om vinteren i mange år.  Etterpå nevargraut eller jeddekaker på Kafe Finnskogen. En flott opplevelse som nå stoppes av Coronaen. Jeg håper flystripa brøytes i år også, så en kan fly dit og besøke Kafe Finnskogen uten et organisert fly in.
Jeg kan ikke huske vi har benyttet noen betegnelse på flyplassen, bare Vermundsjøen på frekvens 123,5. Et år mener jeg at vi var over 60 fly på isen samtidig.

Jeg har ikke kjøpt FS2020 enda, men dette sceneriet fikk jeg lyst på.

Tor Arild

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Tor Arild Danielsen:

Moro med Vermundsjøen. Fly in i mars og med MAF gudstjeneste med Thomas Midtsund,som har kommet med eget fly, har vært et høydepunkt om vinteren i mange år.  Etterpå nevargraut eller jeddekaker på Kafe Finnskogen. En flott opplevelse som nå stoppes av Coronaen. Jeg håper flystripa brøytes i år også, så en kan fly dit og besøke Kafe Finnskogen uten et organisert fly in.
Jeg kan ikke huske vi har benyttet noen betegnelse på flyplassen, bare Vermundsjøen på frekvens 123,5. Et år mener jeg at vi var over 60 fly på isen samtidig.

Jeg har ikke kjøpt FS2020 enda, men dette sceneriet fikk jeg lyst på.

Tor Arild

Ja, håper inderlig de brøyter allikevel. Når det først er sikkelig is og fine forhold, skulle det absolutt vært mulig.  Ok så det er pga corona altså. Man kan jo forstå det de som vil :) 

60 fly ja! Har sett noen bilder. Veldig moro!
 

Ellers er det vel Storsjøen som er operativ disse dager, aldri vært der men kunne tenkt meg bort nærmeste fremtid 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...