Gå til innhold

Kontroll utstyr for best mulig å lære seg å fly microfly


Arnstein

Anbefalte innlegg

Det spiller ikke så stor rolle, dessverre er det ingen som produserer Force Feedback-sticker lengre, kun stikker som er fjærlastet til å sentrere. Dermed er det heller ikke mulig å få noe som en gang ligner på riktig "feel", så en Logitech 3D Pro gjør helt klart jobben så kan man spare pengene til andre ting. Pedaler kan være en god idé, disse er også fjærlastede og gir heller ikke noe feel, men er en fin ting å venne seg til å bruke om man kan påkoste seg det.

Hjemmesim er fint for å trene på å bruke instrumenter, gjøre sjekklister, planlegge og gjennomføre flyvningen med alt det innebærer, trene fraseologi (særlig om man bruker VATSIM eller IVAO), og det meste annet som ikke dreier seg om det å fly flyet. Selve flygingen lærer man i flyet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det Magnus sier her. Jeg har flydd simulator i 20 år, og det jeg sitter igjen med er forståelse av flyging, luftrom, fraseologi (gjennom VATSIM) og ikke minst en knakende flott hobby. Vil ikke anbefale å kjøpe det aller billigste, men heller ikke begynn med det aller dyreste med en gang.
 

Flysimulator kan være utrolig flott for å lære seg prosedyrer etc. (gjerne hvis man finner et nogenlunde likt fly som man skal trene med), så kommer flyfølelsen i flyet. Jeg vil helt klart si at simulatoren gjorde flygetreningen enklere for min del 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...